בע"ה כ"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

כתב אישום למחבלת הצעירה

ערבייה בת 16 שוחררה לאחר שנסתה לבצע פיגוע. כעבור כמה ימים היא נעצרה בנסיון פיגוע נוסף. כתב אישום הוגש גם נגד ארבעה ערבים מג'לג'וליה שסחרו בנשק ובצעו פעולות טרור

  • יח"צ
  • י"ט טבת תשע"ו - 16:19 31/12/2015
גודל: א א א
ארכיון (דוברות המשטרה)
ארכיון (דוברות המשטרה)

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לבית המשפט המחוזי לנוער בעיר כתב אישום נגד ערבייה בת 15 בגין שתי עבירות של נסיון רצח ושתי עבירות של החזקת סכין.

על פי המיוחס לה בכתב האישום, ניסתה הערבייה לבצע פיגוע דקירה רצחני על רקע לאומני כנגד יהודים.

על פי כתב האישום ביום ראשון של ערב חנוכה גמלה בליבה של הנאשמת החלטה לבצע פיגוע דקירה קטלני כלפי יהודים ולמות במהלך ביצוע הפיגוע ובכך להפוך ל'שהידה'. היא רכשה סכינים בחנות ברחוב סולטאן סולימאן ליד שער שכם וצעדה לכיוון עיר דוד.

משהגיעה הנאשמת למתחם עיר דוד היא נכנסה לשירותים שם פתחה את ערכת הסכינים, שלפה מתוכה את הסכין הגדולה והניחה את הסכין האמורה בילקוט. סמוך לאחר מכן, התיישבה על ספסל ותרה אחר קורבן מתאים אותו תוכל לדקור למוות, עד אשר תייר עובר אורח שחשד בה הזעיק את כוחות הביטחון שעצרו את הנאשמת ומנעו את ביצוע הפיגוע.

כעבור שלושה ימים בית המשפט שחרר אותה למעצר בית תחת השגחה.

בהמשך, החליטה הנאשמת שוב להוציא את הפיגוע הרצחני לפועל ולהפוך ל'שהידה'. כדי להיערך להוצאת הפיגוע הפועל, ביום ח' בטבת היא סיירה בעיר העתיקה בירושלים במטרה ללמוד את השטח בו התכוונה לבצע פיגוע.

למחרת היום נטלה הנאשמת סכין משוננת ממטבח ביתה, הכניסה אותה לתיק ועשתה את דרכה מביתה לכיוון העיר העתיקה בירושלים כשהיא נושאת עמה את הסכין בתיק.

בהגיעה לעיר העתיקה, נכנסה למתחם הר הבית שם שהתה זמן מה במהלכו התפללה במסגד 'אל אקצא'. הנאשמת יצאה ממתחם הר הבית ופנתה לעבר הרובע היהודי כשהיא נושאת עמה את התיק ובתוכו הסכין. בהגיעה לרובע היהודי, בשעות הצהריים המוקדמות, שוטטה הנאשמת ברובע היהודי ותרה אחר קורבן מתאים אותו תוכל לדקור. בסמוך לשעה 14:00, משלא מצאה קורבן מתאים לביצוע הפיגוע, הוציאה את הסכין מהתיק, החביאה אותה בגדר סמוכה ולאחר מכן התיישבה על ספסל ברחבה הסמוכה לרחוב התמיד ברובע היהודי. לאחר שהנאשמת עוררה את חשדו של עובר אורח, הזמין הלה את כוחות הביטחון שעיכבו את הנאשמת, ערכו עליה חיפוש שלא העלה דבר והורו לה לעזוב את המקום.

זמן מה לאחר מכן, שבה הנאשמת למקום בו החביאה את הסכין ונטלה אותה שוב לידה. הנאשמת החזיקה את הסכין בהיחבא בין זרועה לשרוול חולצתה, ושוב תרה אחר קורבן מתאים אותו תוכל לדקור למוות. בסמוך לפני השעה 15:00 נעצרה הנאשמת על ידי כוחות הביטחון, אשר מנעו את ביצוע הפיגוע הקטלני.

הפרקליטות הגישה לבית המשפט בקשה לעצור את הנאשמת עד תום ההליכים המשפטיים נגדה.

| ערבים מג'לג'וליה סחרו בנשק והתכוונו לבצע פיגועים

הותר לפרסום כי בפעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי וימ"ר מרכז של משטרת ישראל, נעצרו במהלך החודש שעבר ארבעה ערבים מג'לג'וליה, נושאי תעודות זהות כחולות, בחשד כי עסקו בסחר באמל"ח ובמעורבות בהפרות סדר במהלך החודשים האחרונים.

העצורים הם יחיא פריד אברהים אבו חג'לה בן 22, פראס אסמאעיל מחמד פקי בן 18, מחמד תיסיר עתמאן פיומי בן 22, עודאי קאיד חסן חרבוש בן 21 - כולם מג'לג'וליה.

החקירה החלה בפעילות משולבת של שירות הביטחון הכללי וצה"ל, אשר הביאה למעצרו של מחמד פיומי בדרכו חזרה משכם, לאחר שנפגש עם סוחר אמל"ח ערבי בנוגע לרכישת אקדח.

לאחר שבחקירתו עלתה מעורבות בסחר באמל"ח ותמיכה בחמאס, נעצרו שאר הפעילים. בנוסף לכך, העלתה חקירתו של יחיא אבו חג'לה כי הינו מעורב בסחר באמל"ח מסוגים שונים.

בחקירת החשודים בשב"כ עלה בנוסף כי הארבעה זממו לבצע פיגוע ירי לעבר ניידת משטרה בג'לג'וליה או לחלופין לשרוף את תחנת המשטרה במקום באמצעות בקבוקי תבערה, אולם בסופו של דבר התחרטו מחשש שיתפסו.

עוד עלה בחקירות כי יחיא, פראס ועודאי מעורבים בהפרות סדר, הבערת צמיגים וידויי אבנים לעבר המשטרה במהלך החודשים האחרונים.

לאור תוצאות החקירה הגישה פרקליטות מחוז מרכז לבית המשפט המחוזי בלוד כתב אישום כנגד מחמד פיומי ויחיא אבו חג'לה בגין ביצוע עבירות של סחר באמל"ח, ולבית משפט השלום כנגד פראס, יחיא ועודאי בגין הפרות הסדר.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 4 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד