בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"הגנב של היום הוא המחבל של מחר"

השבוע שוב ספג יהודה מרמור פגיעה ופלישה לשטח המרעה שלו. בתוך כך, בכנסת נערך דיון על היקף הפשיעה הערבית והסיכון הביטחוני שהיא מביאה אתה

  • טוביה אריאל
  • כ"ד טבת תשע"ו - 12:13 05/01/2016
גודל: א א א
גנב ערבי שנתפס. ארכיון (דובר המשטרה)
גנב ערבי שנתפס. ארכיון (דובר המשטרה)

לאחר אינספור פלישות ותלונות למשטרה על הפשיעה הערבית, שוב ספג יהודה מרמור, חקלאי מהגליל, פגיעה נוספת מצד שכניו הערבים.

לאחר שביום שישי חדרו כ-150 פרות של בני המשפחה הערבית באשיר' לשטחי המרעה שלו והחריבו את השדה בתחילת צמיחתו, הבחין מרמור כי ערבים ביצעו חיתוכים רציניים בשני מוגדים שונים בגדר סביב חלקת השדה שלו וסביב שטחו של חברו, ממנחמיה.

כמו כן, עדר נוסף של כ-100 פרות חדר מבעד לגדרות הפרוצות והמשיך להחריב את מה שנשאר.

חקלאים רבים קובלים על כך שהעיסוק בחקלאות הופך ללא משתלם, מאחר והאפשרויות הן - או השקעה כספית עצומה בשמירה, או להפוך קרבן לפשיעה ערבית ובדואית.

בתוך כך, לאחרונה נערך דיון בועדת הכלכלה של הכנסת ביחס לחוסר הפעילות מטעם המדינה כנגד הפשיעה. את הדיון יזם ח"כ חיים ילין (יש עתיד) ומלבד חברי הכנסת השתתפו בו גם ציגים מארגונים שונים.

בין היתר השתתפו מנכ"ל 'השומר החדש' יואל זילברמן, יחד עם חברים נוספים מהארגון. נציגים של משמר הגבול, של איגוד חברות הביטוח, ושל ארגונים שונים הקשורים לתחום.

במהלך הדיון דרש יואל זילברמן (השומר החדש) להגביר את האכיפה ואף לקדם חקיקה בנושא. כאמור זילברמן עוד בראשו של ארגון השמר חדש, ארגון שהוקם לפני מספר שנים על רקע הגנבות הרבות ועל רקע חוסר הטיפול מצד הרשויות. הארגון מנסה ליצר תחליף לשמירת הבטחון ולתת מענה לחקלאים ולישובים.

ח"כ חיים ילין שכאמור יזם את הדיון, הצביע על הסיכון הבטחוני העומד מאחורי הפשיעה. "הגנב של היום עלול להיות המחבל של מחר" אומר ילין. לטענת ילין הברחת הציוד שנגנב נעשית בעיקר על 'צירי טרור'.

בנוסף, ח"כ ילין תקף את התנהלות המדינה אל מול הפשיעה, "השומר החדש הם התקווה לעבודה עברית ולדור חדש של חקלאות, אך המצב בו חקלאים נאלצים להסתמך על מתנדבים הוא אבסורדי. השמירה על הסדר הציבורי, ועל ביטחום האישי של התושבים, צריכה להיות באחריות המדינה, על המדינה למנוע מצב בו הגנבים הופכים לבעל הבית בפועל", אמר ילין.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד