בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

לאחר שבוע של מאבק: הכביש ייסגר חלקית

הכביש הסמוך לישוב אבני חפץ, בו התרחש הפיגוע, ייפתח רק לערביי האזור לאחר בידוק

  • כ' טבת תשע"ו - 10:07 01/01/2016
גודל: א א א
אבני חפץ (TPS) אבני חפץ (TPS)
אבני חפץ (TPS) אבני חפץ (TPS)

לאחר שבוע של הפגנות שערכו תושבי אבני חפץ במקום פיגוע הירי בו נפצעו בני הזוג ניר, במחאה על פתיחת הכביש מחדש לתנועה ערבית, הוחלט בפגישה משותפת בין המתיישבים לצה"ל, כי המעבר בכביש יתאפשר אך ורק לערבים מהכפרים משני הכפרים הסמוכים, בכפוף לבידוק בטחוני.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן וראשי הישוב אבני חפץ, נפגשו אתמול (חמישי) עם מח"ט הגזרה חזי נחמה וקצין הגמ"ר הינו סאקר. הפגישה נערכה שעות ספורות לאחר שביצעו ערבים פיגוע נוסף בו נפצע חייל צה"ל בכפר חווארה בשומרון.

יוסי דגן עם המח"ט (דוברות שומרון)

התושבים דרשו כי הכביש ייסגר לתנועת כלי רכב של ערבים, אך לאחר משא ומתן הוסכם כי המעבר יתאפשר, כאמור, לערביי הכפרים הסומכים בכפוף לבידוק בטחוני. כמו כן. הגומרים בצה"ל אמרו כי הנוכחות הצבאית במקום תוגבר.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן אמר לאחר הפגישה, כי "אני מודה מאוד לגורמים הצבאיים שהגיעו למפגש עם התושבים והיו קשובים. אנחנו בטוחים שגורמי הבטחון עושים כל שניתן כדי לשמור על אזרחי מדינת ישראל. אנחנו מצפים בשלב הזה מהדרג המדיני לגבות את צה"ל, ולאפשר לנו לקבל בטחון על הכבישים על כל המשתמע מכך. נמאס לנו לספור פצועים ובקת"בים על הכבישים".

שולי לנגרמן יו"ר הישוב אבני חפץ הודתה לגורמי הצבא והוסיפה: "אנחנו מחזקים את ידי החיילים וסומכים את ידינו על צה"ל ואנחנו מקווים שהחוליה שפגעה בבני משפחת ניר תלכד בהקדם".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 22 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד