בע"ה כ' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

המצוד אחר המחבל "הישראלי" נמשך

הסריקות אחר המחבל נמשכות והאבטחה במוסדות החינוך תוגברה. מעצרו של אחיו של המחבל הוארך לאחר שנחשד כי סייע לרצח

  • כ"ב טבת תשע"ו - 09:02 03/01/2016
גודל: א א א

העובדה שנשאת מלחם, המחבל שביצע את פיגוע הירי בתל אביב בצהרי יום שישי טרם נתפס והוא ממשיך להסתובב חופשי גם ברגעים אלה, מלחיצה מאוד את כוחות הביטחון ותושבי תל אביב.

האבטחה במוסדות החינוך בעיר וכן מרכזי קניות תוגברה מאוד ובמוסדות חינוך בודדים אף הוחלט שלא לקיים את הלימודים כסדרם.

חפץ השייך למחבל נמצא באזור צפון העיר, דבר שמחזק את ההערכות המשטרה שהוא לא יצא מתחומי העיר. החיפושים, אם כך, מתמקדים בעיקר בתל אביב.

כמו כן, גוברת ההערכה כי רצח נהג המונית הערבי, אמין שעבאן מלודף שנמצא ירוי בליל שבת בתל אביב, בוצע גם הוא על ידי מלחם.

| האב מגנה ומכחיש, האח נעצר בחשד לסיוע לרצח

מלחם הוא ערבי הנושא תעודת זהות כחולה, מהכפר ערערה שבואדי ערה. אביו הוא מתנדב במשטרת עירון מזה עשרות שנים ובשל כך הוא מחזיק בנשק. נשק אחד הוא נושא דרך קבע על גופו ונשק שני שמור אצלו בכספת בבית.

כששב לביתו לאחר שהבין כי בנו ביצע את הפיגוע הוא נוכח לראות כי הכספת בה הוחזק הנשק פתוחה והנשק הוצא ממנה. הפיגוע, בוצע, ככל הנראה, באמצעות הנשק שהחזיק האב באופן חוקי לגמרי.

המצאות נשק בבית המשפחה בואדי ערה, אושרה על ידי הגורמים המוסמכים, זאת על אף שהבן נשאת ניסה בעבר לחטוף נזק מחייל ואף ריצה בשל כך עונש מאסר של חמש שנים.

על אף שאביו של המחבל חזר מאז הפיגוע שוב ושוב בכלי התקשורת על כך שהוא חינך את ילדיו ל"סובלנות" ו"נגד אלימות", נראה כי שנשאת הוא לא הבן היחיד שבחר בדרך של טרור נגד יהודים. אחיו של המחבל נעצר אתמול במהלך פשיטה על ביתם בערערה ומעצרו הוארך בשל חשד כי הוא סייע לרצח.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 10 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד