בע"ה י"ט ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הפשיעה הערבית - "אקדח מעשן"

בתנועת רגבים מפנם אצבע מאשימה כלפי הממשלה שלטענתם נמנעת מלאכוף את החוק בקרב הערבים. גם ראש הממשלה קישר אתמול בין הפיגוע שביצע ערבי מואדי ערה לבין הפשיעה הערבית

  • כ"ב טבת תשע"ו - 09:26 03/01/2016
גודל: א א א
נתניהו בזירת הפיגוע בתל אביב עם השר ארדן (חיים צח, לעמ)
נתניהו בזירת הפיגוע בתל אביב עם השר ארדן (חיים צח, לעמ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו שהגיע אמש (מוצ"ש) לשאת דברים בזירת הפיגוע בתל אביב, קישר בין הפיגוע להעדר אכיפה מספקת של הרשויות כנגד עבירות שונות באזורים ערבים במדינה.

"מקרב אזרחי ישראל המוסלמים יש הרבה גורמים שיוצאים נגד האלימות ומשוועים לכך שתהיה אכיפת חוק מלאה ביישובים שלהם. עם זאת כולנו יודעים שיש הסתה פרועה של האיסלאם הקיצוני נגד מדינת ישראל במגזר הערבי. הסתה במסגדים, הסתה במערכות החינוך, הסתה ברשתות החברתיות. אנחנו פועלים בתקיפות נגד ההסתה הזאת, כפי שעשינו כשהוצאנו אל מחוץ לחוק את הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית ואת תנועת ה'מוראביטון'.אינני מוכן לקבל שתי מדינות בישראל, מדינת חוק לרוב אזרחיה ומדינה בתוך מדינה לחלק מאזרחיה במובלעות שאין בהן אכיפת חוק. יש בהן הסתה איסלאמיסטית ויש בהן נשק בלתי חוקי למכביר שלעתים תכופות יורים בו באירועים, בחתונות, בשמחות וגם באירועי פשע בלתי פוסקים, העידן הזה הסתיים", אמר אמש נתניהו.

לדברי ראש הממשלה, הוא גיבש תכנית יחד עם השר לביטחון פנים והמפכ"ל להגברת האבטחה בקרב הערבים.

בתנועת רגבים, הפועלת נגד בנייה בלתי חוקית בקרב הערבים טענו אמש כי האשמה להעדר האכיפה בקרב הערבים והפשיעה הגוברת שם מוטלת על כתפיה של ממשלת ישראל: "הפיגוע הקשה בתל אביב הוא רק סופו של תהליך ידוע מראש", אומרים בתנועת רגבים.

"במשך שנים ארוכות מתריעה 'רגבים' מפני אובדן הריבונות במגזר הערבי. כאשר מעל 110,000 בתים נבנו בניגוד לחוק, ורבבות אזרחים אינם משלמים ארנונה ומעלימים מיסים; כאשר הפשיעה החקלאית גואה וכמות הנשק הבלתי חוקי עומדת על מעל 25,000 כלי נשק מסוגים שונים; כשהפשיעה החמורה גבוהה בעשרות אחוזים מחלקו היחסי של המגזר בכלל האוכלוסיה, ונבחרי הציבור מסיתים השכם והערב כנגד מדינת ישראל - הרי שהפיגוע הוא האקדח המעשן שירה במערכה השלישית, אך העלה עשן כבר מזמן".

ב'רגבים' מציינים כי בערערה, היישוב ממנו יצא המחבל לפיגוע בתל אביב, למעלה מ-20% מהבתים נבנו בניגוד לחוק.

"בתקופה האחרונה נחשפו מספר רב של התארגנויות טרור בהם השתתפו ערבים בעלי אזרחות ישראלית", מוסיפים ברגבים. "במשך שנות דור למדינת ישראל היה נוח להעלים עין מהתופעות הקשות, ולעגל פינות בשמירה על שלטון החוק – את התוצאות משלמים כעת כלל אזרחי המדינה, בהם גם בני המגזר הערבי".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד