בע"ה כ' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"אני מציע לשב"כ לא למהר לחגוג"

עו"ד בן גביר תוקף בחריפות את השב"כ בעקבות הגשת כתבי האישום בפרשת העינויים: "מרשיי חפים מפשע. לעולם לא נדע מה ארע בלילה ההוא בדומא"

  • כ"ב טבת תשע"ו - 10:02 03/01/2016
גודל: א א א
עורך הדין בן גביר (יהודה פרל)
עורך הדין בן גביר (יהודה פרל)

(צפו: עו"ד בן גביר לאחר המפגש הראשון עם מרשו)

הפרקליטות הגישה הבוקר כתבי אישום נגד ארבעה צעירים שנעצרו ונחקרו תחת עינויים במסגרת פרשת העינויים.

שניים מהעצורים נאשמים בגין אירוע ההצתה בכפר דומא - אחד מהם נאשם בעבירות של רצח.

עו"ד איתמר בן גביר מיהר להגיב לכתבי האישום: "כתב האישום אינו סוף פסוק אלא פתיחתה של תיבת פנדורה שהשב"כ פותח. אני מציע לשב"כ לא למהר לחגוג. פרשות קו 300, תיק עמוס ברנס ואפילו הבר נוער מלמדות שיש מקרים שהמערכת עושה הכל כדי להוכיח שפענחה פשע גם במחיר של הפללת חפים מפשע", אמר עו"ד בן גביר.

עו"ד בן גביר אמר שמרשו, הנאשם ברצח בגין אירוע ההצתה בדומא לא מסר הודאה במשטרה אלא אך ורק בחקירות בשב"כ שנעשו תחת עינויים: "מרשיי חפים מפשע! ע' (הנאשם המרכזי) לא מסר הודאה במשטרה ורק כתוצאה מעינויים נשבר בחקירת שב"כ. אם השב"כ טוען שאין עינויים יתכבד וימסור לנו את כל קלטות מרתפי השב"כ".

עו"ד בן גביר מייצג גם נאשם נוסף, קטין, הנאשם בגין אירוע "תג מחיר" אחר. גם בקשר לכתב האישום שלו מצהיר עו"ד בן גביר כי לא מדובר בסוף פסוק. הוא חוזר וטוען כי גם הוא חף מפשע.

"מרשיי חפים מפשע ועברו התעללות ועינויים, מיטות סדום ומכות. החוק קובע כי ההודאות שמסרו (בוודאי שבשב"כ) אינן קבילות היות ולא נמסרו מרצונם הטוב והחופשי. מרשיי מסרו גרסה אך רק כדי לרצות את החוקרים ובכל פרט שמסרו הם למעשה חזרו על דברי החוקרים בחדרי החקירות", טוען עו"ד גביר.

"ניכר כי בשב"כ השקיעו מאמצי על והשתמשו בשיטות עינויים חסרות תקדים בפרשה זו והאנרגיות שהשקיעו כנראה דחקו לשוליים את טיפול השב"כ בפיגוע בתל אביב והובילו לפשלה המודיעינית החמורה. מבחינת השב"כ מסתבר שנערי הגבעות הם האוייב ואת המחבלים האמיתיים, כמו המחבל מתל אביב, הם משאירים לטיפול המשטרה ומכל מקום בפרשיה זו המחלקה היהודית בשב"כ היא שתעמוד על דוכן העדים ועושה רושם שלאור התנהגות אנשי המחלקה לעולם לא נדע מה קרה בלילה ההוא בדומא", סיים עו"ד בן גביר.

בהמשך הבוקר ידון בית המשפט בבקשה להסרת צו איסור הפרסום בפרשה.

תגובות (4) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 1 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד