בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

לאחר שעונו: ארבעה כתבי אישום

הפרקליטות הגישה הבוקר ארבעה כתבי אישום, בהם - רצח ערבים, הצתות רכוש והשחתה. צו האיסור על שיטות החקירה נותר על כנו

  • כ"ב טבת תשע"ו - 11:26 03/01/2016
גודל: א א א
הבית שהוצת בדומא
הבית שהוצת בדומא

כתב אישום הוגש הבוקר כנגד עמירם בן אוליאל וקטין נוסף, שעונו בידי חוקרי השב"כ באכזריות. כתב האישום מייחס לבן אוליאל מעשה רצח באירוע הצתה שהתרחש בכפר דומא בבנימין. כתוצאה מהצתה שאירעה בבית ערבי בכפר מתו תינוק ושני הוריו. בני בית נוספים נפצעו.

כנגד הקטין נטען כי קשר קשר לביצוע פשע באירוע דומא, וכן הוגשו כנגדו אישומים נוספים. האירוע התרחש לפני למעלה מחמישה חודשים. על פי כתב האישום,קשרו שני הנאשמים קשר לבצע פעולת תגמול נגד ערבים כנקמה על הירצחו של מלאכי רוזנפלד הי"ד בסמוך לצומת קידה, ליד דומא.

במסגרת אותו קשר, כך על פי טענות כתב האישום, נפגשו בן אוליאל והנער בגבעת "גאולת ציון" ושוחחו על אודות האפשרות לבצע נקמה.בהמשך נפגשו הנאשמים בגבעת "ישוב הדעת", תצפתו לעבר הכפר דומא ומג'דל בני פדל שסמוכים לו, ושוחחו על מטרות אפשריות. כמו כן הם שוחחו ביניהם על אודות האפשרות להצית בתים בשני היעדים הללו באותו מועד, כך על פי הטענות בכתבי האישום.

עמירם בן אוליאל

| פעולת התגמול כוונה לשלושים לרצח מלאכי רוזנפלד הי"ד

השניים סיכמו להגיע לדומא, ובמידת האפשר גם למג'דל בני פדל. בהמשך, נטען בכתב האישום, כי השניין סכמו להיפגש במערה מסוימת וכי בן אוליאל יביא איתו את הציוד לביצוע פעולת התגמול. על פי הטענות, וההודאות מפי המעונים, בן אוליאל הכין מבעוד מועד שני בקבוקים מלאים בנוזל דליק, סמרטוטים, מצית, קופסת גפרורים, כפפות ותרסיס צבע שחור. בי"ד אב, בשעה 23:00 לבש בן אוליאל מכנסיים כהים ושתי חולצות כהות. בן אוליאל יצא מביתו במאחז "גאולת ציון", לקח את התיק, ובהתאם לסיכום עם הנער הלך לעבר המערה. באותה עת בילה הנער עם צעירים רבים האחרים בגבעת ה"באלדים". בשלב מסוים עזב הנער את המאחז במטרה לחבור לבן אוליאל.

לטענת הפרקליטות, המפגש בין השניין לא יצא לפועל, ובן אוליאל החליט לצאת לבדו לדומא. כשהגיע לכפר, הוא הסיר את אחת מחולצותיו, קשר את שני שרווליה סביב ראשו על מנת להסתיר את פניו ועטה כפפות על ידיו. על מנת להגביר את אפקט ההרתעה, החליט בן אוליאל להיכנס לתוככי דומא ולא להסתפק בהצתת בית המצוי בפאתי הכפר. על מנת להגביר את הפגיעה ולהבטיח כי הבית שיצית אינו נטוש חיפש בן אוליאל בית מטופח בעל סממנים המעידים כי הוא מיושב. בהגיעו בסמוך לבית של מאמון דוואבשה ולביתם של סעד וריהאם דוואבשה, טיפס על גדר שהקיפה את הבתים, ניגש לביתו של מאמון, חיפש ומצא חלון שאינו נעול ופתח אותו. בן אוליאל התרחק מעט מהחלון, הוציא מהתיק את שני הבקבוקים המלאים בנוזל הדליק וכן אתל הסמרטוטים. בן אוליאל הסיר את פקקי הבקבוקים ושם אותם בתוך התיק, דחף באמצעות מקל את הסמרטוטים לתוך פיית הבקבוקים והניח אותם על הרצפה.

ינון ראובני (יהודה פרל)

בן אוליאל הדליק באמצעות המצית את אחד מבקבוקי התבערה והשליך אותו לתוך ביתו של מאמון מבעד לחלון שפתח קודם לכן. את התיק ותרסיס הצבע השליך הנאשם לתוך הבית. כתוצאה ממעשיו של בן אוליאל עלה ביתו של מאמון באש.

מיד בהמשך, כך על פי הטענות, פנה בן אוליאל לעבר ביתם של סעד וריהאם כשבידו בקבוק התבערה השני. בן אוליאל חיפש חלון שאותו ניתן לפתוח. הוא ניסה לפתוח שני חלונות ללא הצלחה. אז עבר לחלון השלישי, חלון חדר השינה שבו שהו באותה עת בני המשפחה. בן אוליאל הסיט את הרשת, הדליק את בקבוק התבערה השני והשליכו לעבר החלון המסורג. הבקבוק התנפץ על הסורגים, אש החלה לבעור ואז בן אוליאל נמלט מהמקום בריצה.

| הפרקליטות:פעולות כנגד ערבים - ארגון טרור

הפרקליטות מייחסת לבן אוליאל שלושה מעשי רצח, ניסיונות רצח, הצתה וחברות בארגון "טרור". כנגד הנער, קשירת קשר לביצוע פשע גם לו מיוחסת חברות בארגון "טרור".

א, אחד הקטינים (יהודה פרל)

כנגד שני הקטינים וכנגד ינון ראובני הוגש כתב אישום בגין אירועים נוספים. במקרה אחד, נטעו כי השלושה הציתו רכב ערבי בכפר עקרבא לאחר ששפכו נוזל דליק על מכסה המנוע, וריססו על קיר חומה סמוך "דש מימ"ר חמניות". כנגד השלושה נטען כי הציתו חבילות חציר שהונחו באסם תבואה הצמוד לביתו של ערבי מהכפר עקרבה, וריססו על קיר הסמוך למחסן התבואה את הכתובת: "תג מחיר נקמת היהודים".

במקרה אחר, נטען כי הציתו ראובני והקטין מונית ערבית בכפר יאסוף, וריססו על קיר סמוך את הכתובת "תג מחיר". בשתי הזדמנויות ניקבו הקטינים את צמיגיהם של כלי רכב ערבים רבים בבית צפאפא וריססו כתובות על גבי כלי הרכב או מדרכות סמוכות. בנוסף, לאחר שהוצא צו האוסר על כניסת ידידו של ראובני ליהודה ושומרון ועל רקע שמועה לפיה בכוונת הכנסייה הנוצרית לתפוס חזקה בקבר דוד המלך, קשרו ראובני ושני הנאשמים הקטינים קשר להצית את כנסיית הדורמיציון בעיר העתיקה בירושלים. כשהגיעו אל הכנסייה, פתחו באמצעות מקל את חלון חדר האמבטיה, שפכו פנימה נוזל דליק והציתו באמצעות גפרורים את החדר. כמו כן, ריססו על קיר הכנסייה כתובות גנאי כלפי אותו האיש וכן "גאולת ציון אוהבת את משה אורבך". לאחר מכן נמלטו מהמקום.

צ, אחד הקטינים (יהודה פרל)

ראובני והקטינים נאשמים, כל אחד לפי חלקו בכתב האישום, בהצתה, היזק בזדון ממניע גזעני, קשירת קשר לביצוע פשע, עלבון דת ממניע גזעני ועבירות נוספות. כאמור, כל הארבעה נאשמים גם בחברות בארגון "טרור".

יש להדגיש, כי הפרקליטות השאירה את צו איסור הפרסום על שיטות החקירה, ככל הנראה בשל העינויים הקשים שעברו הנערים במרתפי השב"כ.

עו"ד עדי קידר המייצג את אחד החשודים מטעם ארגון חוננו הגיב היום לכתב האישום ואמר: "לא רק שהחשודים עונו ועברו התעללות, יש לי תחושה שהפרקליטים שחתמו על כתב האישום עשו זאת בכפיה. אני רוצה להזכיר שבמשך 40 יום טענו שהלקוח שלנו חשוד במעורבות באופן ישיר בביצוע הרצח, ולאחר 40 יום מתברר שלא היו דברים מעולם ובכתב האישום לא מייחסים לו עבירות הרצח. אני חושב שזהו יום של חשבון נפש מבחינת שירות הביטחון הכללי והפרקליטות. אני מעריך שהחומרים שנקבל לידנו בימים הקרובים ובחודשים הקרובים רק יעצימו את גודל המחדל".

עו"ד איתמר בן גבירהמייצג את עמירם בן אוליאל, הגיב הבוקר לכתב האישום ואמר, כי "כתב האישום אינו סוף פסוק אלא פתיחתה של תיבת פנדורה שהשב"כ פותח. אני מציע לשב"כ לא למהר לחגוג, פרשות קו 300, תיק עמוס ברנס ואפילו הבר נוער מלמדות שיש מקרים שהמערכת עושה הכל כדי להוכיח שפענחה פשע גם במחיר של הפללת חפים מפשע".

עוד חי הבר המיייצג את אחד הנאשמים הגיב לכתב האישום ואמר: "לצערי הגענו ליום זה שהוא מבחינתי תעודת עניות לשלטון החוק במדינת ישראל. היום הוגשו כתבי אישום לבית המשפט המתבססים על הודאות אשר הוצאו מאנשים בעינויים ובאלימות קשה. לא מספיק שאלה הדברים יחד עם כתבי האישום הגישה המדינה בקשה כי משפטם של הנאשמים יתנהל תחת צו איסור פרסום ובדלתיים סגורות והכל על מנת שלא ייחשף הציבור לדברים החמורים שנעשו בחדרי החקירות".

"אני סבור שדווקא במקרה זה זכות הציבור לדעת ולהיחשף למלוא הפרטים ומשכך בכוונתנו לא לתת יד ולהתנגד נחרצות בקשת חיסיון בתיק זה. רק לאחרונה התקיים דיון ציבורי נרחב אודות סימני השאלה בכל הקשור לתיקו של רומן זדורוב ואני סבור כי אנו נמצאים בפתחו של משפט נוסף שבו סימני השאלה היו רבים עוד יותר".

תגובות (6) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד