בע"ה י"ט ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מדוע הוטל צו איסור פרסום על אופן ביצוע החקירה?

לצד פרסום האישומים נגד העצורים בפרשת העינויים הוטל צו איסור פרסום על אופן ביצוע החקירה. פעילים למען העצורים מגיבים: "הרשויות ממשיכות בנסיונות להשתקת פרשת העינויים"

  • כ"ב טבת תשע"ו - 11:36 03/01/2016
גודל: א א א
(יהודה פרל)
(יהודה פרל)

לצד הסרתו של צו איסור הפרסום על מה שבשב"כ ובמשטרה מכנים "פענוח הרצח בכפר דומא" ופרשיות תג מחיר נוספות, הוטל צו איסור פרסום על אופן ביצוע החקירה בידי הגורמים החוקרים.

בהודעה ארוכה שפרסמה הפרקליטות לכלי התקשורת, פורטו באריכות כל העבירות המיוחסות לנאשמים בכתבי האישום שהוגשו היום.

בסוף ההודעה נכתב: "לתשומת לבכם, בית המשפט הוציא צו האוסר לפרסם כל פרט הנוגע לזהות הקטינים וכן כל פרט הקשור לשיטות הפעולה ולאמצעים אשר שימשו את שירות הביטחון הכללי בחקירת הפרשה".

איסור הפרסום על אופן ביצוע החקירה מאשש את טענת עורכי הדין באשר לעינויים שבצעו חוקרי השב"כ בעצורים במהלך החקירה הארוכה ואשר הביאו להתקוממות נרחבת בציבור כנגד העינויים, תחת הסיסמה - "יהודי לא מענה יהודי".

נזכיר, כי עורכי הדין של העצורים חוזרים ודורשים מבית המשפט לאשר לפרסם את חומרי החקירה לרבות סרטונים המתעדים את אשר ארע בחדרי החקירות בשב"כ, דבר שלטענתם הביא להודאות שווא בפרשה - כולל ההודאה של החשוד המרכזי בהצתה בדומא, עמירם בן אוליאל, והשחזור שערך בכפר דומא.

במטה "יהודי לא מענה יהודי" הגיבו בחריפות לצו איסור הפרסום: "הניסיון של הרשויות להמשיך את ההשתקה של פרשת העינויים הוא חמור ביותר. אנו יוצאים כעת בהחתמה רחבה לדרוש ועדת חקירה בנושא".

תגובות (4) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד