בע"ה א' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

לאחר שבוע: שוחרר קטין שנחשד ב'תג מחיר'

עם שחרורו, הוטל על הנער לשהות במעצר בית לילי בצו מנהלי. מקורביו של העצור מסרו, כי "החוקרים איימו עליו בעינויים"

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • כ"ג טבת תשע"ו - 19:35 04/01/2016
גודל: א א א
מעצר. ארכיון (יהודה פרל)
מעצר. ארכיון (יהודה פרל)

כמעט שבוע לאחר שנעצר בטענה שהיה שותף למספר אירועי "תג מחיר" באזור גוש טלמונים שבמערב בנימין, שוחרר היום (שני) קטין תושב האזור, לאחר שהכחיש את בחקירותיו את המיוחס לו.

תחילה, הוטל עליו איסור מפגש עם עורך דין ומעצרו הוארך בחמישה ימים. לאחר מכן, נפגש עו"ד מטעם ארגון חוננו עם העצור, שמסר כי הוא מכחיש את המיוחס לו. מקרובי הקטין מסרו הערב לקול היהודי, כי הקטין סיפר על איומים שספג מצד חוקריו. "הם אמרו לו שאם לא יודה הם יישלחו אותו לעינוים כמו שעושים לעצורי דומא".

אמש התקיים דיון בעניינו של הקטין, כאשר המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו בחמישה ימים נוספים. השופט שאול גבאי-ריכטר, נעתר בצורה חלקית לבקשת עו"ד סיניה מוזס-חריזי מארגון חוננו, והורה על שחרורו של הקטין היום, במידה ולא תהיה התפתחות בחקירה.

הקטין שוחרר למעצר בית למשך עשרה ימים. יחד עם זאת, חוקרי המשטרה הציגו בפניו צו הגבלה מנהלי החתום בידי אלוף פיקוד המרכז רוני נומה, והוא מורה עליו לשהות בשעות הערב במעצר בית לילי.

עו"ד סיניה מוזס חריזי מארגון חוננו מסרה בתגובה: "מראש טענו שלא היה כאן דבר נגד הנער. לקחו קטין בן 15 חסר עבר פלילי, החזיקו אותו באיסור מפגש עם עו"ד, צעד שלאחרונה היד קלה על ההדק בהפעלתו, וגם לאחר כל ימי המעצר רמת החשדות נגדו נשארה באותה רמה ולשמחתנו הוא שוחרר. חבל שנעצר מלכתחילה למרות שלא היה נגדו כל ראיות".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 23 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד