בע"ה כ"ג ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

פייסבוק נלחמים בהסתה? תלוי נגד מי

בדיקה שנערכה בנוגע לטיפול פייסבוק בהסתה כנגד יהודים, העלתה תוצאות קשות. דפים זהים שהסיתו כנגד יהודים וכנגד ערבים בהתאמה, לא זכו לטיפול דומה

  • כ"ד טבת תשע"ו - 11:00 05/01/2016
גודל: א א א
דף שהסית כנגד יהודים (צילום מסך)
דף שהסית כנגד יהודים (צילום מסך)

בארגון 'שורת הדין' ערכו בדיקה בנוגע לטיפול הנהלת פייסבוק בהסתה. במקביל, הועלו לאוויר שני דפי פייסבוק חדשים. האחד מסית כנגד יהודים והאחד מסית כנגד ערבים.

מידי פעם, פורסמו בשני הדפים פוסטים דומים, כאשר ההבדל היחיד הוא, שזה מסית כנגד יהודים וזה כנגד ערבים. "הציונים נוגסים בחלקי המדינה חלק אחר חלק והעולם שותק. נעצור אותם בכל דרך שנוכל", נכתב בדף המסית כנגד יהודים, בשפה האנגלית. במקביל, בדף השני פורסם "ישראל השלמה תחזור בקרוב לשליטת היהודים מידיו של האויב המוסלמי. נעצור אותם בכל דרך שנוכל".

כך, עם הזמן, העלו אנשי שורת דין את רמת ההסתה ואף קראו "מוות לערבים" וכן "מוות ליהודים" והציגו תמונות וקריקטורות של הסתה.

מבצעי התחקיר, דיווחו לפייסבוק במקביל על שני הדפים כמסיתים, ותשובת פייסבוק לא אחרה לבוא. הדף המסית כנגד ערבים נסגר כיוון שלטענת פייסבוק מפר את הסטנדרטים הקהילתיים של פייסבוק והתפרסמו בו דברי הסתה פוגעניים. לעומתו, הדף שהסית כנגד יהודים, נותר פתוח ובפייסבוק הסבירו כי הוא אינו מפר את כללי החברה.

לפני מספר חודשים הגישו אנשי ארגון שורת הדין, תביעה כנגד פייסבוק בשם כ-20 אלף יהודים, בטענה כי פייסבוק מהווה כר פורה להסתה ועידוד טרור כנגד יהודים. בתביעה, טענו הגולשים כי פייסבוק איננה נוקטת באותה גישה כלפי הסתה בוטה כנגד יהודים.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 16 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד