בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

כותבי 'תורת המלך' פנו לשופטת נאור

הרב יוסי אליצור והרב יצחק שפירא פנו לנשיאת בית המשפט העליון והציעו לשבת יחד וללבן את הטענות נגדם

  • כ"ה טבת תשע"ו - 08:10 06/01/2016
גודל: א א א
הרב יוסי אליצור והרב יצחק שפירא
הרב יוסי אליצור והרב יצחק שפירא

לאחר שבית המשפט העליון דחה את העתירה שהגישו כמה ארגונים נגד מחברי הספר 'תורת המלך' בדרישה להעמיד אותם לדין, פנו מחברי הספר במכתב לנשיאת בית המשפט העליון, השופטת מרים נאור.

במכתב, מתייחסים הרב יצחק שפירא והרב יוסי אליצור לדבריה של נאור בהכרעה שנתנה בבג"ץ, לפיהם היא הייתה רוצה להעמיד אותם לדין בשביל לשמוע כיצד ישיבו לטענות נגדיהם, אולם בסופו של דבר, כאמור, היא הכריעה שלא להעמיד אותם לדין כיון שלדבריה אין כל היבט פלילי בספר.

הרבנים המחברים קוראים לשופטת נאור לקיים איתם דיון פתוח וכן ולשמוע מהם באופן בלתי אמצעי על דעותיהם בנושאים שהעלו בספר, דבר שלא ניתן לעשות, לדבריהם, בבית המשפט במסגרת הליך שיפוטי.

|נוסח המכתב במלואו:

לכבוד

גברת מרים נאור

שלום וברכה.

בהחלטה שכתבת במסגרת תפקידך כנשיאת בית המשפט העליון טענת כלפינו שאנחנו מתנהגים ביוהרה, ושיש לך רצון להביא להעמדתנו לדין כדי לראות מה נאמר וכיצד נסביר את עמדותינו בנושאים מסויימים (ואמנם הכרעת מסיבות אחרות שלא לגרום להעמדתנו לדין).

הופתענו לשמוע את הדברים הללו. נשמח מאד לכל שיח בין יהודים, וכמו שגם כתבנו לבית המשפט העליון כבר לפני כמה שנים במכתב מענה לעתירה שהוגשו כלפינו (המכתב מצורף בזה). אם את רוצה לשמוע ולדבר – נשמח לשוחח איתך, כמו עם כל יהודי, ולהסביר מהו יחס התורה לדעתנו לעם ישראל כעם נבחר, ליחס שבין ישראל לעמים, או למוסר מלחמה.

הדיון שהתקיים עד כה במערכת המשפט לא היה דיון של שיח, אלא נסיון לכפות עלינו עקרונות וסגנון חשיבה מסוים. העותרים לא טרחו להיענות להצעתנו (מלפני כמה שנים כנ"ל) לשבת ולשוחח תוך נסיון ללבן ולהבין זה את זה, וגם מבית המשפט לא קיבלנו לצערנו שום מענה או התייחסות למאמצינו לייצר שיח פורה וראוי (ואף לא היענות של בית המשפט להפנות לגישור או הליך דומה).

שתי סיבות אפשריות יש להתייחסות הזו, שלא רוצה שיח אלא רק פרסום בתקשורת ואוירת "עליהום":

יש כאלה שרוצים לקדם אג'נדה מסויימת, והם רק רוכבים עלינו ומנסים לנצל את קיומנו כדי לקדם את האג'נדה שלהם. אלה בודאי אינם מעוניינים בשיח, אלא רק בניצול האנשים העומדים בדרכם כדי לקדם את דעותיהם.

אולם יש כאלה שאמנם רוצים בשיח, אך הצליחו לגרום להם להאמין שאין עם מי לדבר. אוירה מתלהמת ויצירת סטיגמות הביאו אותם למחשבה שאין כאן עם מי לדבר, וממילא אי אפשר לקיים שיח.

לאלה האחרונים, שאנו מקוים שאת ביניהם, אנו מציעים להבין שדוקא יש עם מי לדבר. נשמח להיפגש ולשוחח, ללבן מחלוקות בינינו, אם ישנן, ולהוסיף באהבה ובקשר הבריא בין יהודים בארץ הקודש.

אנו מקוים לקבל מענה לפנייתנו זו, כך שנזכה להמשיך בחיזוק הקשר הפנימי בין כולנו.

תגובות (6) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד