בע"ה י"ט ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

כתב אישום לנער שעונה בשב"כ

צעיר שעונה בשב"כ מואשם, יחד עם קטין נוסף, בתקיפת רועה צאן ערבי לפני כשנה וחצי. הפרקליטות סרבה לערוך שימוע לנאשמים כפי המתחייב

  • כ"ה טבת תשע"ו - 13:28 06/01/2016
גודל: א א א
גבעת הבלאדים (אלחנן גרונר, הקול היהודי)
גבעת הבלאדים (אלחנן גרונר, הקול היהודי)

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום לבית המשפט המחוזי לנוער בעיר כתב אישום נגד אחד הצעירים שנחקר בעינויים במשך כחודש בשב"כ במסגרת פרשת העינויים ולבסוף נאשם בתקיפת רועה צאן בדואי לפני כשנה וחצי, אז היה קטין.

יחד עם הצעיר שנחקר בעינויים בשב"כ נאשם היום גם קטין נוסף בפרשה. השניים נאשמים בעבירות של חבלה חמורה בנסיבות מחמירות והחזקת סכין שלא כדין.

על פי כתב האישום, בעת ששהו השניים, שהתגוררו אז בגבעת ה'בלאדים', סמוך ליישוב כוכב השחר, בדואי כבן 50 רעה את צאנו. מאחר וסברו כי רועה הצאן הבדואי הגיע לשטח שבו אסור לו לשהות, הם החליטו לגרשו מהמקום.

לצורך כך כיסו הנאשמים ועוד חמישה אחרים את פניהם בחולצות, חבשו כפפות לידיהם והצטיידו במוטות ברזל אשר לקצה שלהם מחוברים סכינים. הם רצו לכיוון המתלונן והחלו להכות אותו באמצעות מוטות הברזל. הנאשמים והאחרים הפסיקו להכות את רועה הצאן הבדואי רק לאחר שנפל לרצפה ואיבד את הכרתו, ומיד לאחר מכן ברחו מהמקום, כך על פי כתב האישום.

כתב האישום הוגש בהליך מהיר לאחר שהפרקליטות חזרה בה מבקשתה לערוך שימוע לשני הנאשמים, כפי המתחייב.

עו"ד דוד הלוי המייצג את אחד הקטינים מטעם ארגון חוננו תולה את ביטול הליך השימוע בקבלת הערר שהגיש על תנאי מעצר הבית של מרשו.

אתמול קיבל בית המשפט המחוזי את הערר שהגיש עו"ד הלוי על המשך מעצר הבית של הקטין, והורה על ביטולו. השופט קבע כי החלטת שופטת בית משפט השלום ג'ויה סקפה שפירא על המשך מעצר הבית לצורך שימוע בנימוק של טובת הקטין תבוטל, וכתב כי "לא בא לפני הסבר מספק בדבר לקשר בין עניין זה של זכות השימוע לבין הותרת המשיב תחת תנאי מעצר בית".

אולם בתגובה לביטול התנאים מיהרה הפרקליטות להגיש בתוך שלוש שעות את כתב האישום, על אף ההתחייבות לשימוע. בעקבות הגשת כתב האישום חודש מעצר הבית עד לדיון בחומר הראיות בתיק.

עו"ד דוד הלוי מארגון חוננו הביע היום ביקורת חריפה על הפרקליטות: "מדובר בכתב אישום חסר כל תשתית ראייתית, שהוגש תוך הפרה בוטה של התחייבות המדינה לערוך למרשי שימוע טרם הגשת כתב אישום. למרבה הצער, מתקבל הרושם כי הפרקליטות מאבדת את העשתונות ובחרה בצעד דורסני להגיש כתב אישום בהליך בזק, ללא כל בסיס ואחיזה במציאות וחרף גילו הצעיר של מרשי שהיה בן 14 בעת שלכאורה התרחש האירוע לפני כשנה וחצי. נראה כי הצעד שבחרה הפרקליטות נובע רק משום שאתמול קיבל בית המשפט את עמדתנו בערר שהגשנו וביטל את מעצר הבית בו היה נתון מרשי".

יש לציין כי בנוגע לקטין נגדו מוגש היום כתב האישום, הודיעה הפרקליטות כי ניתן לערוך שימוע בזמן קצר ביותר של כשבוע מיום שחרורו, על אף שמדובר בחומר חקירה רב ביותר, אשר טרם התאפשר לעורכי הדין לצלמו , מאחר ונטען כי הפרקליט המטפל בתיק נמצא בחופשה באילת.

עו"ד חי הבר המייצג מטעם ארגון חוננו את הקטין נגדו הוגש היום כתב האישום מסר בתגובה: "לאחר שבמשך חודש עונה נער צעיר בחקירות קשות של השב"כ בחשד לאירוע בדומא, הסתבר כי אין לו קשר למעשה וכל מה שמצאה הפרקליטות לייחס לו הוא מעורבות באירוע נטען של קטטה עם רועה צאן ערבי לפני כשנתיים. מצער שבגלל הפרופיל התקשורתי שהייתה לעצם חקירתו בפרשת הרצח בדומא שבסופה לא הובילה לכלום, חשה הפרקליטות צורך "לחפש בנרות" אירוע שבו תוכל להגיש כנגדו כתב אישום. בכל מקרה מרשי כופר במיוחס לו, אין ולא היה לו כל קשר לכל אירוע שכזה".

תגובות (4) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד