בע"ה כ"ט ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

שמונה חודשי מאסר לנערים שיידו אבנים

השישה הורשעו ביידויי אבנים לעבר רכבי משטרה שערכו פרובוקציה בשומרון

  • כ"ה טבת תשע"ו - 15:54 06/01/2016
גודל: א א א
בית המשפט המחוזי בלוד
בית המשפט המחוזי בלוד

בית המשפט המחוזי בלוד גזר היום (רביעי) שמונה חודשי מאסר בפועל על שישה נערים יהודים שהורשעו בידויי אבנים לעבר כלי רכב של משטרה שערכו פרובוקציה בישוב יצהר בשומרון לפני כשנתיים וחצי.

האירוע התרחש בתקופה בה הסתובבו מידי יום שוטרי מג"ב בשטחי הישוב יצהר ולדברי התושבים הציקו לתושבי גבעת קומי אורי הסמוכה לישוב. בחודש אב התשע"ג, ביצעו השוטרים סיור והניחו צווי הריסה למבנים בגבעה.

כאשר מספר נערים החלו ליידות לעבר רכבם אבנים, התנפלו עליהם שוטרי יס"מ שארבו במקום, הכו אותם ועצרו אותם לחקירה. החשודים הכחישו בחקירותיהם את המיוחס להם, וכנגדם הוגש כתב אישום שייחס להם מספר עבירות.

השישה, ראובן כהן ממצפה יריחו, ידידה אלברט מיצהר, ישראל דנה מנווה יעקב, אהרון שרירא מירושלים, יהוידע סוכי מסוסיא וקטין נוסף מירושלים, חתמו על עסקת טיעון עם פרקליטות המדינה והורשעו בעיברות של סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה ציבורי, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו והזיק בזדון לרכוש.

על אף העובדה כי שירותי המבחן השונים המליצו להטיל על הנערים שעות לציבור בלבד, קבע היום כאמור בית המשפט כי יש להטיל עליהם שמונה חודשי מאסר בפועל, שמונה חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים וקנס בגובה של 3,000 ש"ח לכל אחד.

את הנערים ייצגו עורכי הדין יצחק בם, ארז מלמד, אלי מסטרמן, שמואל פליישמן, ניל סיימון ופולינה סורין מהסנגוריה הציבורית.

ככל הנראה עורכי דינם של הנאשמים צפויים לערער על ההחלטה. במידה ולא יערערו, צפויים השישה להתחיל את זמן ריצוי המאסר בעוד כחודש וחצי.

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד