בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

אברמוביץ' מתגייס לטובת משפחת המחבל

עיתונאי ערוץ 2 משך שוב את האש לאחר שדיבר בשבחה של משפחת המחבל • מבט לתקשורת

  • כ"ז טבת תשע"ו - 09:26 08/01/2016
גודל: א א א
תיעוד של המחבל ברגעי הירי (צילום מסך)
תיעוד של המחבל ברגעי הירי (צילום מסך)

תגובות נזעמות עלו במהלך השבוע על עיתונאי ערוץ 2, אמנון אברמוביץ', בעקבות דברים שאמר במהדורת 'אולפן שישי' שעות ספורות לאחר הפיגוע בתל אביב.

אברמוביץ' מיהר לדבר בשבחה של משפחת המחבל מואדי ערה, על אף שמדובר היה בזמן שהתמונה עוד לא התבררה דיה. בהסתמך על הצהרתו של אביו של המחבל כי הוא מייחל שבנו ייתפס, ולאחר שפורסם כי האב מתנדב במשטרה, אמר אברמוביץ': "הבן הרוצח הוא בן למשפחה סופר נומטיבית, אבא שלו הוא שוטר מתנדב. אבא שלו הסגיר אותו. ואני לא זוכר שההורים של אלה שביצעו את המעשה של שריפת אבו חדי'ר או רוצחי דומא, שההורים שלהם באו והסגירו אותם", אמר אברמוביץ'.

העיתונאי חנוך דאום, למשל, כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "תשמע אמנון, אין לי שום בעיה עם המוטיבציה הגבוהה שלך להסביר כל הזמן שערבי ישראלי אחד שרוצח יהודים בלב תל אביב אינו מייצג את המגזר הערבי כולו... שלא תטעה: אני בעד לחדד את ההבדלים בין המיעוט האלים לרוב הנורמטיבי, רק לא מבין, אשכרה לא מבין, מדוע כשזה מגיע ליהודים מותר לפתע להשחיר מאות אלפי אזרחים שומרי חוק?".

אפילו עו"ד דב הלברטל, איש שמאל חרדי, תקף את אברמוביץ' במאמר שכתב לאתר וואלה. תחת הכותרת "המוסר הכפול של אמנון אברמוביץ'" פרט הלברטל כמה וכמה דוגמאות להתבטאויות של אברמוביץ' המייחסות לציבור הערבי לקיחת אחריות, כביכול, כלפי הטרור היוצא מהם, אל מול השתלחות בציבור המתיישבים או בציבור הימני בכלל.

כמובן שלאחר שכמה בני משפחה של המחבל נעצרו בחשד שסייעו לו להימלט מידי כוחות הביטחון, דבריו של אברמוביץ' הפכו מגוחכים עוד יותר.

נסיים בדבריו הקצרים של ד"ר מיכאל בן ארי: ""אברמוביץ, ׳הרוצח ממשפחה סופר נורמטיבית׳. ואני מסכים, זו הנורמה שם, לרצוח יהודים או לכל הפחות להזדהות עם מבקשי נפשנו". קצר וקולע.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד