בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

המחבל הוסתר על ידי ערבים מערערה

סמוך לכניסת השבת אותר נשאד מלחם ונהרג. ערבים מערערה הסתירו אותו וספקו לו אוכל

  • כ"ח טבת תשע"ו - 19:00 09/01/2016
גודל: א א א
רגעי הפיגוע בתל אביב (צילום מסך)
רגעי הפיגוע בתל אביב (צילום מסך)

סמוך לשעה 16:20 אתמול (שישי) אותר המחבל נשאד מלחם על ידי כוחות משטרה בואדי ערה על פי מידע מודיעיני שהושג אודות מקום מסתורו.

כשהבחין המחבל כי שוטרים ואנשי שב"כ מתקרבים לבית בו הוא נמצא, הוא ניסה להסתתר, וכשהבין כי אין לו עוד אפשרות להסתתר הוא פתח באש לעבר הכוח.

שוטר מתוך הכוח פתח לעברו באש והוא נהרג במקום.

הידיעה שהובילה לאיתור המיקום המדויק בו נמצא המחבל הגיעה אמנם כבר בשעות הבוקר של יום שישי, אך המשטרה המתינה עד לפינוי כל ערביי השכונה, ככל הנראה בשביל לא לפגוע בערבים נוספים.

נשאד מלחם, ערבי מערערה שבואדי ערה, ביצע ביום שישי שעבר פיגוע ירי בתל אביב ורצח שני יהודים - אלון בקל ושמעון רוימי השם יקום דמם. זמן קצר לאחר מכן נורה סמוך למלון בצפון תל אביב נהג מונית ערבי. לפני מספר ימים הותר לפרסום כי המשטרה מעריכה כי מלחם הוא זה שהרג גם את נהג המונית הערבי, ככל הנראה לאחר שחשב כי הוא יהודי.

| ערבים בכפר סייעו למחבל להסתתר

ערבים בערערה אמרו לאחר איתור המחבל כי רבים רבים ידעו כי הוא מסתתר בכפר. רבים מתושבי הכפר סייעו לו להסתתר בכך שנתנו לו מקום מסתור בבתיהם וספקו לו אוכל במהלך כל הימים שעברו מאז הפיגוע.

כמה מבני הכפר נעצרו בימים האחרונים, לרבות כמה מבני משפחתו שבתחילה הציגו בתקשורת מצג שווא כאילו הם מתחננים בפניו שיסגיר עצמו לידי כוחות הביטחון.

ככל הנראה, כבר בליל השבת שעברה, שעות ספורות לאחר הפיגוע, הגיע מלחם לערערה, על פי החשד, בסיוע אחד מערביי הכפר שהסיע אותו חזרה לאחר הפיגוע.

מאז הוא כאמור, הוסתר בכמה בתים בכפר בסיוע רבים מבני הכפר.

קיים צו איסור פרסום על כל פרט מפרטי חקירת האירוע.

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד