בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

דין חברון כדין תל אביב?!

מחבל שמסתובב חופשי מצדיק כתבה כל שעה? לא כשמדובר בפיגוע בחברון • מבט לתקשורת

  • אורי קירשנבום
  • כ"ט טבת תשע"ו - 19:38 10/01/2016
גודל: א א א
מצוד אחר המחבל בתל אביב (דוברות המשטרה)
מצוד אחר המחבל בתל אביב (דוברות המשטרה)

שבוע שלם חלף מאז שנשאת מלחם, ערבי מערערה שבואדי ערה, ירה למוות בשני יהודים בתל אביב ופצע עוד רבים, עד שהוא אותר ונהרג סמוך לכניסת השבת.

שבוע שלם שכל ערוצי התקשורת בישראל עקבו בדריכות אחרי כל התפתחות בחקירה לאיתורו. עדכונים שוטפים זרמו כמעט 24 שעות ביממה, במשך שבעה ימים - היכן מתמקדים החיפושים בכל רגע, כמה ילדים חששו להגיע למוסדות החינוך בכל יום ומה אחוז התפוסה בבתי הקפה בדיזינגוף.

במרחק כשעה וחצי נסיעה ממקום הפיגוע בתל אביב אירעו ביום ראשון שעבר שני פיגועי ירי: במדרגות הסמוכות למערת המכפלה בחברון נורתה חיילת, ככל הנראה בידי צלף ערבי, ונפצעה באורח בינוני. שעות לאחר מכן, נורה חייל בעמדה צבאית בצומת הכבשים ונפצע באורח קל.

מחזה שיגרתי. לוחם מג"ב בחברון (דוברות המשטרה)

בשני המקרים המחבלים שבצעו את הפיגועים לא אותרו לאחר הפיגוע. יותר מזה: עד לרגע זה הם ממשיכים להסתובב חופשי, ככל שידוע לנו. הם כמובן לא לבד: פיגועים רבים שארעו בחודשים האחרונים בוצעו בידי מחבלים שטרם אותרו, כולל פיגועי ירי.

אז למה על המצוד אחרי המחבל שביצע את הפיגוע בתל אביב הופיעו כתבות בכל אתרי החדשות כמה פעמים ביום והמצוד (אם הוא בכלל קיים) אחרי המחבלים מחברון לא מעניין איש בתקשורת?

| ב'וואלה' מציגים: נתוני 'גל הטרור'

באתר 'וואלה' עלתה היום (א') כתבה מושקעת ומסודרת להפליא - סיכום האירועים של 'גל הטרור' הנוכחי. בכתבה הוצגו נתונים מספריים של אירועי הטרור הערבי בחודשים האחרונים.

כשקראנו בכותרת על 150 פיגועי אבנים בכל החודשים הללו - הפותענו. הרי בקול היהודי דווחו במהלך החודשים האלה למעלה מ-1000 פיגועי אבנים. שמא ב'וואלה' פספסו כמות אירועים כל כך גדולה?

את התשובה קיבלנו בגוף הכתבה: "נדרשנו להגדיר מהו אירוע ביטחוני. בעוד פיגוע עם הרוגים אינו נתון למחלוקת, אירועים ביטחוניים רבים הסתיימו בהפרות סדר, השלכת אבן על רכב חונה ונשיאת סכין שהסתיימה במעצר. אם כן, האירועים שמובאים בסקירה כוללים פיגועי דריסה, ירי, השלכות בקבוקי תבערה, אירועי דקירה ומעצרים של נושאי סכין, תקיפה על רקע לאומני וכן פיגועי אבנים שבהם היו נפגעים, בכל דרגת פציעה".

בקיצור - זריקת אבן על רכב נוסע שגרמה לניפוץ שמשה ולתאונה לא תוגדר כפיגוע על ידי 'וואלה', כל עוד לא היו נפגעים באירוע. מעניין יהיה להשוות את זה למושגים שננקטים כלפי אירועי "תג מחיר" (ריסוס גרפיטי ושריפת שטיחים במסגד). אבל את זה נשמור לפעם אחרת.

(צילום מסך מ'וואלה')

בכל אופן, ב'וואלה' חלקו את הנתונים לפי אזורים: פיגועים ב"שטח ישראל הריבונית" בטור אחד, ופיגועים ב"שטח מעבר לקו הירוק" בטור השני.

למה לחלק בין פיגועים שארעו ברעננה לכאלו שארעו במזרח ירושלים? אולי זה פשוט פיתרון לשאלה למה סיקור מצוד אחר מחבל בתל אביב זוכה לסיקור שונה לגמרי מאירוע מקביל בחברון.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד