בע"ה כ"ו ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

תכננו לבצע פיגוע ירי קטלני

ארבעה ערבים מחברון נאשמים בתכנון פיגוע ירי באחד מכבישי הר חברון. אחד מחברי החוליה הינו אחיו של מתכנן החטיפה והרצח של שלושת הנערים

  • כ"ט טבת תשע"ו - 14:24 10/01/2016
גודל: א א א
רובה m-16. אילוסטרציה (ויקיפדיה)
רובה m-16. אילוסטרציה (ויקיפדיה)

לאחרונה הוגשו מספר כתבי אישום כנגד ארבעה ערבים המתגוריים בחברון, בגין תכנון פיגוע ירי כנגד יהודים בהר חברון. חברי החוליה, הקשורים עם ארגון חמאס, נעצרו לפני כחודשיים והיום (ראשון) הותר לפרסום דבר מעצרם. הארבעה נעצרו עד לתום ההליכים המשפטיים כנגדם.

בראש החוליה, עמד מוחמד עלי קואסמה, אחיו של חסאם עלי קואסמה מתכנן פיגוע החטיפה בו נחטפו ונרצחו שלושת הנערים בקיץ לפני כשנה וחצי. שני האחים הינם בניה של חמולת קואסמה המפורסמת מחברון ממנה יצאו מחבלים רבים.

ערבי נוסף בחוליה הוא לואי פיצל השלמון שריצה עונש מאסר בבית כלא בישראל על רקע פעילות טרור הקשורה עם ארגון חמאס. שניים נוספים הם עאמר מחמד עויוי וחסאם פח'רי השלמון.

מהחקירה עולה כי במסגרת התכנון ביצעו קואסמה ולואי השלמון מספר נסיעות על כביש 35, במטרה לאתר את הנקודה הטובה ביותר לביצוע הפיגוע, וכן רכשו כלי נשק לצורך מימושו. עוד עלה, כי קואסמה גייס לחוליה גם סייענים לוגיסטיים, אשר אמורים היו להשיג כלי רכב גנוב, באמצעותו יבוצע הפיגוע, וכן לסייע לחברי החוליה, לאחר ביצוע הפיגוע, כשאלה יהיו מבוקשים לכוחות הביטחון.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 6 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד