בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

פדרמן הגיש תלונה נגד דוואבשה

נעם פדרמן הגיש תלונה כנגד מוחמד דוואבשה לאחר שזה תמך בפיגועים. "נראה איך המשטרה והפרקליטות יתרצו את אי העמדתו לדין"

  • כ"ט טבת תשע"ו - 18:20 10/01/2016
גודל: א א א
הכתובת על קירה הבית בדומא (רבנים למען זכויות אדם)
הכתובת על קירה הבית בדומא (רבנים למען זכויות אדם)

נעם פדרמן הגיש היום (ראשון) תלונה במשטרת חברון כנגד מוחמד דוובשה, האב והסב של ההרוגים באירוע ההצתה בכפר דומא. לטענתו של פדרמן יש לעצור את הסב ולעמידו לדיןבגין הסתה והמרדה לפגיעה ביהודים.

בתלונתו מציין פדרמן את הדברים שנאמרו על ידי דוובשה לכתב nrg."אני אומר לצעירים התחזקו באמונתכם והתקרבו לאללה, ואחר כך תצאו לבצע ג'יהאד ביהודים", מצטט פדרמן. כמו כן אמר דוואבשה - "אני מקווה ומתפלל שהאינתיפאדה תצליח להשיג את המטרות שלה. בעיניי היא אבן דרך לפתרון האמיתי. הפתרון הוא לא מדינה פלסטינית אלא חליפות איסלמית על כל פלסטין".

נעם פדרמן

בהמשך דוואבשה קורא לערבים לנקום את הרג בני משפחתו: "אינשאללה שהאינתיפאדה תנקום את דמם של משפחת דוואבשא ואלאקצה".

לדברי פדרמן התלונה הועברה לידי משטרת בנימין. בשיחה עם הקול היהודי מסביר פדרמן מדוע החליט להגיש את התביעה כנגד דוואבשה למרות שהוא אינו הערבי היחיד שקורא לאלימות כלפי יהודים.

"בעקבות השרפה של בני משפחתו, דוואבשה הפך לאייטם", מסביר פדרמן. "ברור שכעת לאחר הפרסום שקיבל יש לדברים יותר משקל מאשר לסתם ערבי שקורא לטרור".

כשנשאל פדרמן אם הגיוני שהמשטרה תחליט להמנע מחקירתו של דוואבשה מאחר ומדובר באב שכול, השיב פדרמן שבאופן אישי הוא מכיר את יצחק פס שגם הוא אב שכול, אך זה לא מנע מהמשטרה לעצור אותו בעבר.

בדף הפייסבוק שלו כתב פדרמן: "נראה איך המשטרה והפרקליטות יתרצו את אי העמדתו לדין". עם זאת, לדברי פדרמן הוא חושב שגם אם התלונה לא תטופל כדאי היה להגיש אותה. "זה יחשוף את הצביעות של המערכת", אמר פדרמן.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד