בע"ה י' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מדיניות 'איפה ואיפה' כנגד מיידי אבנים

נערים מיצהר שיידו אבנים ייכלאו שמונה חודשים. נערים ערבים - ילכו הביתה

  • כ"ט טבת תשע"ו - 17:04 10/01/2016
גודל: א א א
אבן שיידו אבנים על רכב (הצלה יוש)
אבן שיידו אבנים על רכב (הצלה יוש)

בית המשפט המחוזי בלוד גזר ביום רביעי עונשי מאסר של שמונה חודשים על שישה נערים שיידו אבנים לעבר כלי רכב של כוח משטרתי שביצע פרובוקציה ביישוב יצהר לפני כשנתיים.

גזר הדין החמור זוכה לביקורת חריפה מצד ציבור המתיישבים שרגילים למחזות של יידויי אבנים בכבישי יו"ש, דבר שלעתים די נדירות מגיע לכדי כתבי אישום כנגד מיידי האבנים, ולבטח לא לעונשי מאסר ממושכים כאלה, במקרים שהסתיימו ללא כל פגיעה.

בעמוד הפייסבוק של 'ועד מתיישבי שומרון' העלו את עדותו של גדי, איש הוועד, באשר להתנהלות של הצבא כנגד מיידי אבנים ערבים, בטווחי גילאים דומים לאלו של הנערים מיצהר שייכנסו לכלא:

"זה היה באזור פורים של שנת 2011, ישבנו בפלוגת מסלול בבסיס כרמי צור והיינו אחראים על גזרת עציון ועל מ.פ אל ערוב הידוע לשמצה.

מדי יום שישי ילדי בית הספר היו מקיימים הפגנות לאחר הלימודים וזורקים אבנים על רכבים בכביש 60 ועלינו החיילים שהיינו באים מדי שבוע לשמור על בטחון התושבים.

באחת הפעמים לאחר מרדף נתפסו שני זורקי אבני בגילאי 15, התבקשנו להעביר את העצורים למת"ק עציון, לאחר ההבאה למת"ק אשר הודה בפנינו על התפיסה והפעילות המבצעית, ראיתי בעיני את המחזה הבא: המת"ק מדבר עם האבא בערבית מסביר לו שאם הנער יזרוק שוב אבנים הוא יעצר, ומשחרר את הנערים במקום בלי עיון בת.ז או רישום כלשהו אצלהם במסמכים".

בוועד מציינים מקרה נוסף שבו צלאח מוחמד יוסף דרויש, ערבי בגיר שנתפס כשזרק מטענים לעבר חיילים והודה בחקירתו כי פעמים רבות יידה אבנים לעבר חיילים ואזרחים, נידון לחמישה חודשי מאסר בלבד וקנס של 2,000 שקלים.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד