בע"ה כ"ו ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

התייצב בבסיס וסיפר לחיילים על פרשת העינויים

שריה כלף הגיע לבסיס בו הוא אמור לשרת, הציג בפני החיילים את פרשת העינויים וצילם חיילים רבים על שלטים 'יהודי לא מענה יהודי'. המפקד סילק אותו מהמקום, למרות שלשריה יש צו גיוס

  • ב' שבט תשע"ו - 13:40 12/01/2016
גודל: א א א
חיילים בחוות השומר עם שלטים נגד העינויים
חיילים בחוות השומר עם שלטים נגד העינויים

(צפו: כלף מספר על האיחור בהתייצבותו לשירות לפני כשבועיים)

לפני כשבועיים הבאנו כאן את סיפורו של שריה כלף, בחור בן 18 מירושלים, שלא התייצב בצבא בהתאם לצו הגיוס שלו, זאת לאור פרשת העינויים של העצורים בשב"כ.

אתמול (ב') בחר שריה להתייצב לשירות בהתאם לצו הגיוס שניתן לו. בשיחה עם הקול היהודי הוא גולל את שארע.

שריה הגיע לבסיס חוות השומר בצפון, לשם הוא אמור היה להגיע לאחר המעבר בבקו"ם אותו הוא, כאמור, הפסיד.

השומר בכניסה לבסיס ביקש ממנו להזדהות, שריה מצדו הראה לו את תעודת הזהות. הש"ג אפשר לו להיכנס לאחר שקיבל לכך אישור מגורמים מוסמכים בבירור טלפוני.

שריה כלף עם חייל נוסף נושאים שלטים 'יהודי לא מענה יהודי' בבסיס חוות השומר

כשנכנס לבסיס, שריה פגש חיילים והחל לשוחח עימם. הוא סיפר להם על פרשת העינויים של העצורים בשב"כ וחילק להם חומרי הסברה של מטה 'יהודי לא מענה יהודי'. עם כמה מהם הוא הצטלם כשהם נושאים שלטים 'יהודי לא מענה יהודי' כשחלקם אף הביעו רצון להצטלם בפנים גלויות.

כשהבחין בכך אחד המפקדים בבסיס הוא ניגש לשריה ושאל אותו לפשר מעשיו. שריה השיב לו שהוא הגיע לבסיס הזה כי הוא אמור לשרת בו, הוא אף ביקש להזדהות בפני הקצין עם תעודת זהות.

הקצין זעם על שריה וסילק אותו משטח הבסיס, זאת מבלי שנקט נגדו שום הליכים, על אף שמדובר באדם שאמור להיות ברגעים אלו במסגרת צבאית. לדברי שריה, הקצין אמר לו ללכת ולהתעלם מצו הגיוס שיש בידיו.

בנוסף, התברר כי הש"ג קיבל איומים שיישפט בשל כך שאפשר לשריה להיכנס לבסיס זאת על אף שקיבל על כך אישור מדרגים גבוהים, לאחר שנטען כי הגורמים שאישרו לו להיכנס אינם מופקדים על הנושא.

שריה אמר כי הגיעו אליו שמועות על כך ששר הביטחון יעלון עתיד להגיע לביקור בבסיס בימים הקרובים. לדבריו, ייתכן כי זו הסיבה לסילוקו החפוז מהבסיס, מחשש שהוא יציג לעוד ועוד חיילים את פרשת העינויים והם ישאלו על כך את השר יעלון או לחילופין יקיימו פרובוקציות בעת ביקורו.

בדובר צה"ל מסרו לקול היהודי: "הנ"ל משתמט מגיוס מהתאריך ה-27.12.2015 לאחר שלא התייצב בלשכת הגיוס. ביום א' האחרון, הגיע לבסיס חוות השומר בטענה כי הוא מעוניין להסדיר את גיוסו. משנכנס לבסיס החל בחלוקת פלאיירים בעלי אופי פוליטי לחיילים. מאחר ועל פי הפקודות כל פעילות פוליטית במסגרת צבאית אסורה, הנ"ל הורחק מהבסיס ונדרש לחזור ולהסדיר את מעמדו כשברשותו צו גיוס".

באשר להליכים נגד השומר שאפשר לשריה להיכנס, אמר גורם צבאי כי "הכנסתו לבסיס ללא ליווי בניגוד לנהלים תטופל משמעתית".

תגובות (9) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 6 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד