בע"ה כ"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

אישום: צפה בהשבת גופות ויצא לרצוח

כתב אישום לערבי בן 16 שביצע פיגוע בארמון הנציב. כתב אישום לערבי נוסף שהסית לטרור

  • ג' שבט תשע"ו - 11:29 13/01/2016
גודל: א א א
זירת הפיגוע בארמון הנציב (הלל מאיר TPS)
זירת הפיגוע בארמון הנציב (הלל מאיר TPS)

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לבית המשפט המחוזי לנוער בעיר כתב אישום נגד ערבי בן 16 מג'בל מוכבר בגין ניסיון רצח והחזקת סכין.

כתב האישום מייחס לקטן הערבי את ביצוע הפיגוע בשכונת ארמון הנציב לפני עשרה ימים.

על פי כתב האישום, לאחר שההמחבל צפה בשידורי הטלוויזיה ובין היתר בצילומי השבת גופות המחבלים למשפחותיהם, הוא החליט לצאת לבצע פיגוע בו ידקור יהודי למוות.

בשעות אחר הצהריים נטל הנאשם סכין מהמטבח, הסתיר אותה במעיל שלבש ויצא לכיוון שכונת ארמון הנציב. במשך דקות ארוכות שהה הנאשם בתחנת האוטובוס בשכונה כשהוא מחפש את הקורבן היהודי. בשלב מסוים הבחין באדם שזיהה כיהודי, הוא שלף את הסכין וניסה לדקור אותו בפלג גופו העליון בכוונה לגרום למותו.

בתגובה, התגונן המותקף בגופו והסכין פגעה בכתפו. כתוצאה מהפגיעה, התעקם להב הסכין ולא חדר לגופו של המותקף, ובכך למעשה נמנעה פגיעה חמורה בהרבה מאשר זו שהייתה.

המחבל נמלט מהמקום לאחר שהפצוע זעק לעזרה. בדרכו להמלט לכיוון שכונת ג'בל מוכבר הסמוכה, השליך המחבל את הסכין מידיו. למחרת הסגיר עצמו המחבל למשטרה.

| הסית לטרור ושיבח מחבלים

כתב אישום נוסף שהוגש היום בירושלים, מייחס לסאמר רג'בי, ערבי בן 25, עבירות הסתה לאלימות או טרור ותמיכה בארגון טרור.

כתב האישום הוגש באישורו של היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, כפי שנדרש על פי דין, וזאת נוכח אופי העבירות המיוחסות לנאשם הערבי המשיקות לחופש הביטוי.

על פי כתב האישום, בתחילתו של גל הטרור הנוכחי, בסביבות חודש תשרי, פרסם סאמר רג'בי בחשבון פייסבוק שברשותו קריאות ישירות למעשי אלימות וטרור נגד אזרחים וכוחות הביטחון, ודברי שבח, אהדה, עידוד תמיכה והזדהות כלפי עושיהם.

בין היתר, לאחר שהמחבל מוהנד חלבי רצח את הרב נחמיה לביא ואת אהרון בינט השם יקום דמם, פצע את אשתו של בינט ואדם נוסף בשער האריות במהלך חג הסוכות, פרסם רג'בי את תמונת גופתו של המחבל שנורה למוות בזירת הפיגוע בצרפו את הכיתוב: "שכם צעקה וירושלים ענתה, השהיד מוהנד אלחלבי מבצע הפיגוע במדרגות מסגד האקצה שבה הרג שני מתנחלים ופצע שניים, לגן עדן גיבור".

במקרה אחר, פרסם רג'בי תמונה ובה ציור בו מופיע רעול פנים משסף את גרונו של חייל בעל חזות יהודית חרדית כשברקע מסגד אל אקצה.

למחרת פרסם הנאשם שתי תמונות. בתמונה מימין נראים רעולי פנים מסמנים בידיהם תנועת ניצחון כשברקע שריפה. בתמונה משמאל מופיעה יד אשר אוחזת בקבוק תבערה. מאחורי בקבוק התבערה מופיע הכיתוב, בעברית ובערבית, "מוות לישראל". במקרים רבים אחרים הביע הנאשם תמיכה בארגון הטרור חמאס ובזרוע הצבאית שלו גדודי עז עדין אל-קסאם.

על פי כתב האישום, במעשיו האמורים, פרסם הנאשם קריאות לעשיית מעשה אלימות או טרור או דברי שבח, אהדה או עידוד למעשה אלימות או טרור, תמיכה או הזדהות עימו, ועל פי תוכנו של הפרסום המסית והנסיבות שבהן פורסם, יש אפשרות ממשית שיביא לעשיית מעשה אלימות וטרור וכן הביע תמיכה בארגון טרור.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 0 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד