בע"ה כ"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

אבנר גבריהו שקרן

חברי הצוות של אבנר גבריהו מוברים שתיקה, פורכים את טענותיו אחת לאחת. "הצגת הדברים המגמתית שלך אינה תורמת להפיכת הצבא ל'מוסרי יותר".

  • ד' שבט תשע"ו - 13:42 14/01/2016
גודל: א א א

לאחר שנים של הכפשה, חברי היחידה של אבנר גבריהו מראשי ארגון שוברים שתיקה, יוצאים לציבור עם העובדות. במכתב שפורסם בדף הפייסבוק של ארגון 'האמת שלי' (ארגון הפועל ליצור קונטרה לפעילות שוברים שתיקה בישראל ובעולם) פורכים חברי היחידה של גבריהו טענות שהעלה, אחת לאחת.

בתחילה תוקפים החברים את צביעותו של גבריהו, לטענתם גבריהו שימש כמפקד לחיילים. "מפקד! מה שנעשה הוא באחריותך" כותבים החברים, "למה ברחת מאחריות? הובלת לוחמים אחריך, אל תגיד שקיבלת פקודות, אתה נתת אותן! אם יש אמת בדבריך, הרי שאתה צריך היום לתת את הדין".

לאחר מכן עוברים החברים להתייחסות פרטנית לטענותיו של גבריהו, לגבי טענות של גבריה על שימוש של הצוות במכונת יריה בחברון, כשהמפעיל היה משחק סוג של משחק ווידאו ויורה באנשים חפים מפשע, מסבירים החברים שבכל מהלך השירות שהתה היחידה בחברון רק במשך כשבועיים, עוד בטרם סיום הכשרתה. "האם ירית כדור חי אחד שלא לעבר מטרת קרטון במשך כל ההכשרה שלך?" שואלים החברים.

חברי היחידה מביאים עדויות נוספות של גבריהו אותן הן פורכים מהיסוד, כשלבסוף הם כותבים - "ההצגה המגמתית והחד צדדית שהצגת בפני חברי האומות המאוחדות, יוצרת חזות שיקרית המלבה את שנאת ישראל בעולם ואינה תורמת בשום אופן להפיכת הצבא ל"מוסרי יותר".

לסיום נכתב "אנו דורשים ממך להפסיק לאלתר להעיד שקר בדבר שירותך הצבאי ולהפסיק להכפיש את חבריך ליחידה ולצוות, אשר נתנו ונותנים את כל כולם למען ביטחון אזרחי מדינת ישראל. חברי היחידה, עורב צנחנים."

נציין כי בין התגובות לפוסט בפייסבוק, ניתן לצפות בעדות של חייל המספר כיצד בעת שירותו הצבאי נהגה היחידה לסבול זריקות אבנים ובקבוקי תבערה באופן מאסיבי, כשההוראות הן שלא לפתוח באש. החייל מספר שהפעם היחידה בה דרך את נישקו, הייתה כאשר ננעל בבית שתושביו רצו לבצע בו לינצ'.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 0 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד