בע"ה כ"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

טרור אנטישמי: איך מתמודדים?

להוריד את הכיפות או לחלק כאלו לגויים בשביל שהזדהו? תגובות אנשי ציבור בעולם ובארץ לטרור המכה מחוץ לארץ ישראל

  • ה' שבט תשע"ו - 10:01 15/01/2016
גודל: א א א
פריז, צרפת
פריז, צרפת

איך להתמודד עם הטרור בחו"ל? בזמן האחרון אנו נחשפים למקרי אנטישמיות רבים ברחבי העולם, כשהמדינה המככבת היא מדינת צרפת שכ-10% מתושביה הם מוסלמים. בעקבות גילויי האנטישמיות הרבים אנשי ציבור רבים מחווים את דעתם על דרך ההתמודדות עם התופעה. הבאנו כאן סקירה קצרה של תגובות מגוונות לאירועי הטרור.

התגובה אולי הבולטת ביותר היא הכרזתו של צבי עמאר, מראשי הקהילה היהודית בצרפת כי בעקבות האירועים הוא קורא ליהודים שלא להסתובב ברחוב עם כיפה, לדבריו, "החיים קדושים יותר מכל דבר אחר". הדברים נאמרו כתגובה לדקירתו של מורה יהודי בעיר על ידי מוסלמי לפני מספר ימים.

דבריו של עמאר קוממו מאוד את רבה הראשי של צרפת הרב חיים קרסיה שאמר כי לדעתו הורדת הכיפת תהווה "פרס לאנטישמים". עוד אמר הרב, כי כשמתחילים בהסרת הכיפה אפשר לסיים גם בגילוח זקני הרבנים. הרב הראשי האשכנזי, הרב דוד לאו, שהגיע אתמול לצרפת, הצטרף גם הוא לקריאתו של הרב קורסייה.

יוזמה נוספת שעלתה בעקבות קריאתו של עמאר היא פרוייקט שרץ ברשת הקורא לכלל אזרחי צרפת להזדהות עם האזרחים היהודים. מפיצי הפרוייקט פרסמו תמונות ערוכות של ידוענים שונים כשכיפה לראשם וקראו לאזרחי צרפת לחבש כיפה לראשם ביום שישי הקרוב כאות הזדהות עם התושבי היהודים.

בדומה לקמפיין הכיפות ברשת, אחד משליחי חב"ד בצפון מזרח צרפת החליט לבדו באופן אישי על פרוייקט דומה בצורה מצומצמת. השליח,הרב מנדל סממה משטרסבורג, קנה כמאה כיפות אותן חילק ברחוב לעוברים ושבים וביקש מהם ללבוש את הכיפת להזדהות. אל המקום הוזמנו אנשי תקשורת והמקרה זכה לחשיפה תקשורתית במדינה.

תגובה נוספת שנשמעה לאחרונה היא תגובתם של רבני ה'סנהדרין' הרב אריאל, הרב סטבסקי, והרב יואל שווארץ הקוראים ליהודי צרפת לעלות לארץ ישראל. לטענתם הפיגועים בצרפת הם "רמזים הנשלחי מן השמיים - לקיום מצוות 'וישבתם בה'".

נזכיר כי דברים דומים נאמרו בעבר על יד ראש הממשלה נתניהו שקרא ליהודי העולם לעלות לישראל לאחר פיגוע במרכול כשר בצרפת בו נרצחו ארבעה יהודים. נציין כי אכן צרפת היא המדינה ממנה אחוזי העלייה הגדולים ביותר לישראל.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 0 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד