בע"ה ט"ו ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"מסכת ההתנכלות נמשכת"

תנאיהם של ארבעת הנאשמים במסגרת פרשת העינויים ממשיכים להיות קשים. "התחושה שלנו היא שגם לאחר התקופה הקשה הזו, שבה הוא כבר הגיע לכלא של קטינים - גם לשם מגיעה יד השב"כ ומבקשת להעניש אותו" אמרו הוריו של אחד הקטינים

  • ח' שבט תשע"ו - 15:57 18/01/2016
גודל: א א א
תא בכלא אופק (שירות בתי הסוהר)
תא בכלא אופק (שירות בתי הסוהר)

לפני כשבועיים הוגשו בקול רעש גדול ארבעה כתבי אישום לנערים במסגרת פרשיית העינויים. בתקשורת פורסמו לפרוטרות מעשיהם על פי טענות הפרקליטות, ועלו כתבות על אופי העצורים, עברם והסביבה בה הם גדלו.

אלא שאת התנאים בהם הם מוחזקים כמעט ואיש לא יודע. עמירם בן אוליאל, נשוי ואב לתינוקת נמצא בבידוד יחד עם אביתר סלונים, עצור מנהלי בכלא אשל. בן אוליאל שוחח רק פעם אחת מאז נעצר עם אשתו לפרק זמן של 10 דקות. ביקורים כמו לשאר העצירים נחסכו מבן אוליאל.

עמירם בן אוליאל (דב מורל)

ינון ראובני, הבגיר הנוסף, שנאשם במספר הצתות ועבירות רכוש, נמצא באגף שמור בתא עם ישי שליסל. נאסרות עליו שיחות טלפונים עם הוריו וקרובי משפחתו. ביקורים עם הוריו מתבצעים אחת לשבוע או שבועיים והם נעשים מאחורי חלון זכוכית. השיחה נעשית באמצעות שפורפרות טלפון.

שני הקטינים הנוספים, בתנאים דומים. הם נמצאים בבידוד מוחלט בכלא אופק לקטינים למעט שעת חצר. נשללו מהם שיחות הטלפון. ביקורים מתבצעים עם קרובי משפחה מקרבה ראשונה וזאת מעבר לחלון זכוכית.

ינון ראובני (יהודה פרל)

"למרבה הצער המפגש התנהל מאחורי מחיצת זכוכית ורשת מתכתית ובאמצעות שפופרות", סיפר אביו של א', אחד הקטינים לוואלה! "לפי המידע שבידנו, באגף הקטינים שבכלא עופר הפגישות הן ישירות והסוהר אינו מצותת למה שנאמר. פה, הוקצבה לנו חצי שעה והסוהר צותת לדברים.התחושה שלנו היא שגם לאחר התקופה הקשה הזו, שבה הוא כבר הגיע לכלא של קטינים - גם לשם מגיעה יד השב"כ ומבקשת להעניש אותו, על ידי הגבלות שאינן מקובלות ביחס לאסירים בעלי עבירות חמורות בהרבה".

עו"ד עדי קידר, הגיב לתנאיהם של הארבעה ואמר כי: "נראה שמסכת ההתנכלות כנגד הנאשמים בפרשה נמשכת על דרך של החמרת תנאי המאסר בצורה לא סבירה ולא מידתית. לאור זו הגשנו עתירה להשוות את תנאיהם לתנאי כל עציר ביטחוני אחר, קל וחומר כאשר מדובר בקטינים שעברו חקירות קשות ואלימות".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד