בע"ה כ"ה ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

דפנה מאיר הי"ד נרצחה ככל הנראה על ידי פועל ערבי

אחות בסורוקה, אם לשישה בת 38. הנרצחת ה-28 מאז ראש השנה. ברוך מרזל: קורא לאלוף הפיקוד ולמח"ט חברון להתפטר

  • ז' שבט תשע"ו - 20:36 17/01/2016
גודל: א א א
חיילים סורקים את בתי היישוב לאחר הפיגוע (TPS) TPS
חיילים סורקים את בתי היישוב לאחר הפיגוע (TPS) TPS

(צפו: חיילים סורקים את שטח היישוב לאחר הפיגוע. צילום: דובר צה"ל)

שמה של נרצחת פיגוע הדקירה בעתניאל הותר לפרסום: דפנה מאיר הי"ד, בת 38, תושבת היישוב הותירה אחריה בעל ושישה ילדים: רננה (17), עקיבא (15), נעה (11.5), אהבה (10). יניב (4) ויאיר (6) גדלים באמנה אצל משפחת מאיר.

דפנה עבדה כאחות במרכז הרפואי סורוקה בבאר שבע. מ'סורוקה' נמסר: "בית החולים סורוקה מרכין את ראשו ומשתתף בצערה הכבד של משפחתה של דפנה מאיר ז״ל, שנרצחה הערב ביישוב עותניאל. דפנה עבדה כאחות במחלקה הנוירוכירורגית בביה״ח. אחות מוערכת, מקצועית ואהובה על חבריה לעבודה ועל המטופלים. הנתינה לזולת היתה בנפשה בעבודה ובחייה הפרטיים".

הלוויתה של דפנה מאיר הי"ד תצא מחר בשעה 9:00 בבוקר מעתניאל ותגיע בשעה 11:00 לבית ההספד בהר המנוחות בירושלים.

סריקות אחרי המחבל ברחבי היישוב (TPS)

תושבי היישוב התבשרו על מותה של שכנתם בעודם מסוגרים בתוך הבתים מחשש שהמחבל מסתובב עדיין בתוך היישוב, זאת על אף שההערכה היא שהוא נמלט אל מחוץ ליישוב. יחד עם זאת, במאצעי האבטחה המקיפים את היישוב לא נמצאה אינדיקציה לכך שהוא עזב את היישוב, ולכן גם בשעה זו, שעות לאחר ביצוע הפיגוע, ממשיכים התושבים להסתגר בבתיהם בהתאם להוראות אנשי הביטחון.

החיפושים הנרחבים אחר המחבל, שנכנס ליישוב ככל הנראה מכוח היותו פעול בניין ביישוב, נמשכים גם בשעה זו, והם מלווים על ידי כלי טיס של חיל האוייר והפעלת פצצות תאורה באזור כולו.

סריקות אחר המחבל ברחבי היישוב (TPS)

| המחבל נמלט כשהבת הזעיקה עזרה

ילדיה של הנרצחת שהו בבית בזמן הרצח אך ככל הנראה לא היו עדים לביצועו. המחבל דקר את דפנה בפתח הבית. היא נאבקה איתו במטרה למנוע ממנו להיכנס אל תוך הבית ולפגוע חלילה גם בילדיה.

בתה הגדולה שהגיעה לפתע וראתה את המתרחש הזעיקה את כוחות החירום, ובכך הניסה את המחבל.

כשהגיעו כוחות ההצלה הם בצעו פעולות החייאה מאומצות בנסיון להציל את חייה של דפנה, כל זה לעיני ילדיה, אך בתום מאמצי החייאה, כאמור, נקבע מותה בשטח.

| הפגנות בצמתים ביו"ש הערב

הפיגוע הרצחני בעתניאל מגיע לאחר שני נסיונות פיגוע שהתרחשו במהלך היום. בצומת בה"ד 3 נורה ערבי ונהרג לאחר שניסה לדקור חיילים במקום.

אירוע דומה ארע בקרית ארבע, שם ניסתה מחבלת לדקור יהודים ונעצרה על ידי כוחות הביטחון.

תושבים ברחבי יהודה והשומרון מתכוונים לצאת הערב לצמתים המרכזיות ולהפגין כנגד ההפקרות הבטחונית.

הפגנות תתקיימנה החל מ-20:30 בצומת בה"ד 3 בשומרון, בצומת הטי ליד גבעת אסף ובכניסה לקרית ארבע.

ברוך מרזל, איש חברון המקיים משמרת מחאה שבועות ארוכים בסמוך למערת המכפלה, במקום הרצחו של גינאדי קאופמן הי"ד, אמר כי הוא קורא לאלוף פיקוד מרכז ולמח"ט חברון להתפטר: "חודשים רבים אנו תחת התקפה רצחנית והתגובה היחידה באזור חברון זה 'סל הגנה ומגננה'. טרור לא מנצחים בהגנה! הגיע הזמן לצאת להתקפה על הטרוריסטים וסיענייהם. צה"ל יכול לנצח אבל לצערי צה"ל היום לא רוצה ומפחד לנצח".

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' אמר לאחר הפיגוע: "הגיע הזמן להפנים שרק הכרעה תחסל את הטרור. כל ההצעות והפתרונות האחרים שנזרקים כעת לחלל האוויר יהיו לא יותר מעזרה ראשונה שבמקרה הטוב תועיל אך במעט".

סמוטריץ' הוסיף: "כל עוד רה"מ מקפיד לשמר 'פרטנר' וממשיך לטפח אצלו את התקווה להקמת מדינה פלשתינית ימשיך ה'פרטנר' הזה לרצוח בטובי בנינו בדרך להגשמת תקוותו. רק הכרעה ברורה וחד משמעית, צבאית ומדינית, כזו שתחיל את החוק והריבונות הישראלית ביהודה ושומרון ותבהיר שאין סיכוי להקמת מדינה פלשתינית - רק הכרעה כזו תפחית את המוטיבציות שמניעות את הטרור ותביא לדעיכתו. כצעד ראשון אני קורא לרה"מ להפסיק באופן מיידי את הקפאת הבניה והתכנון ביהודה ושומרון ולחזור לבנות בכל מרחבי הארץ".

תגובות (4) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 9 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד