בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

לאחר הרצח: "להחיל ריבונות בשטחי יו"ש"

תושבי עתניאל דורשים צעדים מעשיים להשבת הבטחון. "אישה של חיוך ונתינה תמידיים. הגנה בחירוף נפש על ילדיה"

  • ח' שבט תשע"ו - 08:18 18/01/2016
גודל: א א א
זירת הרצח בעתניאל, הלילה (דוברות הר חברון)
זירת הרצח בעתניאל, הלילה (דוברות הר חברון)

(צפו: חיילים סורקים את שטח היישוב לאחר הפיגוע. צילום: דובר צה"ל)

בשעות הבוקר (שני) החל מסע הלוויה של דפנה מאיר הי"ד, מביתה בישוב עתניאל, בו נרצחה, לעבר בית העלמין הר המנוחות בירושלים. "היא הגנה בחירוף נפש על שלושת ילדיה ששהו בבית באותו רגע ולצערי התוצאה טרגית, אנחנו מדברים על שישה ילדים ואלמן שלצערי כתוצאה מהאירוע הזה והרצח הנתעב הזה מתווספים למשפחת השכול", אמר יו"ר מועצת הר חברון, יוחאי דמרי.

בתוך כך, כוחות גדולים של צה"ל עורכים משעות הערב אמש, סריקות נרחבות אחר המחבל, ככל הנראה פועל בניין שהועסק בישוב בסמיכות לבית משפחת מאיר. הבת, רננה בת ה-17, הייתה עדה לרצח אמה, ונתנה לכוחות הבטחון תיאור על המחבל.

"בן שטן ארור רצח אתמול את תושבת הישוב וחברת הועד דפנה מאיר, בפתח ביתה ולעיני ילדיה", אמר הבוקר רן דהן, יו"ר הועד בעתניאל. "דפנה היתה אישה של חיוך ונתינה תמידיים".

סריקות אחרי המחבל ברחבי היישוב (TPS)

דהן הוסיף ושטח את דרישות תושבי עתניאל. "אנחנו קוראים לראש ממשלת ישראל מר בנימין נתניהו להפסיק להתחבא מאחורי הזיית "המדינה הפלסטינית" ולהתחיל להחיל ריבונות על שטחי יהודה ושומרון. קצנו בדיבורים, הגיע העת לעשות. לא יתכן מצב בו 400 אלף ישראלים חיים תחת משטר צבאי כבר 48 שנים".

דהן מוסיף כי תושבי המקום מבקשים מהממשלה לבצע פעולות בשטח: "אנחנו דורשים למגר את ההסתה הפרועה ברשתות הטלוויזיה, הרדיו והמסגדים, להגביל תנועה של רכבים על הצירים. להפסיק את שיטת הדלת המסתובבת. להורות על אישור תכנון תב''ע בכל יו"ש ובפרט בשטחי היישוב".

ראש המועצה דמרי הוסיף ואמר, כי "עותניאל יודעת וידעה אירועים מהסוג הזה בעבר. עותניאל מתכנסת תחת אבל כבד ונערכת לקראת הבאות ויחד עם זה אני אומר בצורה מאוד ברורה וחד משמעית, אנחנו מהרצח הזה רק נצמח, עותניאל תכפיל את עצמה", אמר דמרי. "אני קורא לראש הממשלה יחד אתנו בעת הזאת לחזק את תושבי עותניאל ותושבי הר חברון ולעשות את מה שנדרש לעשות".

דפנה מאיר הי"ד, בת 38, תושבת היישוב הותירה אחריה בעל ושישה ילדים: רננה (17), עקיבא (15), נעה (11.5), אהבה (10). יניב (4) ויאיר (6) גדלים באמנה אצל משפחת מאיר. דפנה עבדה כאחות במרכז הרפואי סורוקה בבאר שבע.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד