בע"ה כ"ו ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

  • ח' שבט תשע"ו - 13:05 18/01/2016
גודל: א א א

שעה קלה לאחר פיגוע הדקירה שהתרחש הבוקר (שני) בישוב תקוע, ובו דקר ערבי אישה בהריון, תושבת הישוב באזור התעשייה, הורה מח"ט עציון על הוצאת כל הפועלים הערבים מהישובים בגזרת עציון, כולל מהחנויות.

גם באזורים נוספים ביהודה ושומרון העלו כוננות. במערב בנימין התבקשו התושבים להסתובב עם נשקים ולנעול דלתות בלילה.

נראה שהחלטה זו משקפת את הסכנה שחשים כולם בנושא הפועלים הערבים ביישובים. הפיגוע שבוצע אמש בישוב עותניאל בהר חברון בידי פועל ערבי שהועסק על ידי התושבים בישוב, עדין מהדהד ברקע. תמונות מהלוויתה של דפנה מאיר ה' יקום דמה רצות כל העת.

הפועל הערבי, שעבד בסמוך לבית משפחת מאיר הועסק על ידי קבלן ערבי בשם עיסא, שממידע שהגיע לקול היהודי עולה, כי זהו לא הפיגוע הראשון שיוצא תחת עסקיו. לפני כשלוש עשרה שנים, בפיגוע ירי רצחני שבוצע בישיבת עותניאל בליל שבת, כ"ג בטבת ה'תשס"ג, נהרגו ארבעה מתלמידי הישיבה. המחבלים שבצעו את הפיגוע השיגו דרך אותו הקבלן או עובדיו את תכניות הבניה של הישיבה ובכך ידעו את מבואותיה בכדי לבצע את הפיגוע.

שני מחבלים חמושים מחופשים לחיילים חדרו לישוב מהעיירה דהרייה ונכנסו לישיבה. הם הגיעו למטבח חדר האוכל דרך הדלת האחורית ופתחו בירי לעבר הנוכחים במטבח. הארבעה, גבריאל חוטר, צביקה זימן, ויהודה במברגר תלמידי הישיבה ונעם הפטר הי"ד בוגר הישיבהשהיו תורני מטבח באותה שבת, גילו תושייה ונעלו במהירות את דלת חדר האוכל ובכך נעלו עצמם עם המחבלים, הצילו את מאה הסועדים ששהו בחדר האוכל הסמוך ושלמו על כך בחייהם.

שבעה נוספים נפצעו מיריות המחבלים דרך החלונות אל תוך חדר האוכל. במקום התפתחו חילופי אש בין נושאי נשק לבין המחבלים, כשבמקביל הגיעו למקום חיילי "לביא". לאחר חילופי אש בני חצי שעה, נהרג אחד המחבלים. המחבל השני נמלט מהמקום ובמהלך מרדף הצליח לפצוע מספר חיילים ונהרג.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 6 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד