בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

קטין הותקף בידי שוטר - התיק נסגר

קטין התלונן כי שוטר היכה אותו באגרופים וחנק אותו בכדי שימחוק סרטון בו תועדה אלימות השוטר. מח"ש סגרה את התיק מ"חוסר עניין לציבור". עו"ד יאדו מארגון חוננו הגיש ערר על ההחלטה: "זלזול בזכויות הקטין"

  • יח"צ
  • ט' שבט תשע"ו - 10:02 19/01/2016
גודל: א א א

המחלקה לחקירות שוטרים החליטה לסגור תיק תלונה על תקיפה חמורה של שוטר כנגד קטין בן 14, וזאת "מחוסר עניין לציבור", כך מדווח ארגון חוננו המלווה את הקטין.

הנער שנעצר יחד עם שלושה מחבריו לפני קרוב לשנה, טען כי שוטר מתחנת לב הבירה בירושלים, אשר חשב כי במכשיר הפלאפון שלו תועדה התנהלות פסולה ואלימה של השוטר, היכה אותו באגרופים, חנק אותו וזאת בחדר נעול בתוך תחנת המשטרה.

הנער וחבריו נחקרו בחשד להכשלת שוטר לאחר שבזמן שצעדו ברחוב שמואל הנביא בירושלים ביקשו מהם שוטרים תעודות זהות. הנערים ביקשו מהשוטרים להזדהות אך אחד מהם סירב ובין הצדדים התפתחו חילופי דברים בסופם נעצרו הארבעה בגין הכשלת שוטר, חלקם בצורה אלימה.

הנער תיאר כי השוטר שסירב להזדהות חשש כי הנערים צילמו במכשירי הפלאפון שלהם את הסיטואציה ואף אלימות שהפעיל השוטר, ולכן דרש מהם שוב ושוב את מכשירי הפלאפון.

"השוטר לקח אותי למסדרון, נעל את הדלת היינו שם לבד אני והוא הוא התחיל לצרוח עלי אמר לי בוא אני אראה לך מה זה שב"כ, הפשיט אותי והתחיל לצרוח והצמיד אותי לקיר הפוך עם הפנים לקיר", תיאר הנער בפני חוקרי מח"ש ובפני עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו המלווה אותו. "הוא אמר לי, עכשיו יש לך פעם אחרונה תגיד לי עכשיו איפה הפלאפון שלך, ואז הוא בא הצמיד אותי לקיר בעט בי ברגל, חנק אותי, נתן לי כמה אגרופים בגב ואז אחרי זה אמרתי לו שזה אצל חבר שלי, אז הוא אמר יפה מאוד, ואז הושיב אותי שם עם שוטר אחר כשאני אזוק על הרצפה".

אולם במח"ש ככל הנראה לא התרגשו מהתלונה החמורה, ולאחרונה הודיעו לקטין כי התלונה נסגרה מ"חוסר עניין לציבור".

"לאחר שבחנו את תלונתך שבנידון, ולאחר ששקלנו בכובד ראש את מכלול הנסיבות הרלוונטיות לתלונה זו, הגענו לכלל מסקנה כי לא יהיה נכון לפתוח בחקירה פלילית במקרה זה, וזאת מטעמים הנוגעים לבחינת העניין הציבורי הכולל בחקירת התיק", כתבו במח"ש.

עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו המטפל במקרה, הגיש בימים האחרונים ערר לפרקליטות המדינה על סגירת התיק, ודורש לפתוח מחדש את החקירה במח"ש.

"מדובר בתלונה על עבירה חמורה של תקיפת קטין וההתנהלות של מח"ש עושה רושם של חוסר מוטיבציה לחקור ולמצות דין כנגד שוטרים שסרחו, כמו גם זלזול בזכויות הפרוצדורליות של המתלונן", אומר עו"ד יאדו. "מח"ש סגרה את התיק בעילה של חוסר עניין לציבור, ובניגוד לחוק חובת ההנמקה לא נימקה החלטה זאת למרות שמדובר בעילה חריגה שטעונה הצדקה מיוחדת. לאחר שצילמנו את חומר החקירה נוכחנו לגלות כי מחש אפילו לא חקרה את השוטר הנילון".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


4 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 20 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד