בע"ה כ' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בשליחות חיזבאללה: תכננו לבצע פיגועים

הותר לפרסום כי חמישה ערבים שהקימו חוליית טרור ותכננו לבצע פיגועים, נתפסו. החמישה קבלו הנחיות מארגון חיזבאללה ופעלו על פיהן

  • י' שבט תשע"ו - 11:33 20/01/2016
גודל: א א א
מוצב חיזבאללה (ללא קרדיט)
מוצב חיזבאללה (ללא קרדיט)

חמישה ערבים חשודים כי תכננו לבצע פיגועים כנגד יהודים בישראל, זאת בשליחות ארגון חיזבאללה בסוריה. החמישה קבלו כספים והוראות מארגון הטרור ופעלו על פיהן.

על פי מה שאמרו החשודים בחקירות, ג'ואד נסראללה, בנו של מזכ"ל החיזבאללה, חסן נסראללה, גייס באמצעות רשתות חברתיות באינטרנט את מחמוד ז'עלול, ערבי המתגורר בטול כרם. מחמוד זע'לול, הונחה על ידי איש חיזבאללה בשם פאדי לפתוח כתובת אימייל דרכה קיבל הנחיות לגייס חברי חולייה נוספים בשטח ולבצע איסוף מידע מקדים למטרת ביצוע פיגועים.

החוליה מנתה את מוחמד זעלול מזיתא-טול כרם, רבח לבדי גם הוא מזיתא-טול כרם שניהם נכלאו בעבר בשל השתתפותם בפעילות טרור נגד יהודים. בנוסף, מוחמד זעלול, מוחמד מצאורה ואחמד אבו אלעז, כולם מתגוררים באזור טול כרם.

החמישה פעלו דרך ערוץ תקשורת נסתר דרכו קבלו הנחיות והעבירו מידע. בנוסף קבלו החמישההנחייה לבצע מעקב ואיסוף מידע על כוחות הביטחון אשר פועלים באיזור. חברי החוליה ביקשו מחיזבאללה סיוע בהשגת אמצעי לחימה וכספים במטרה להוציא לפועל את הפיגוע וקבלו חמשת אלפים דולרים לצורך כך.

מחמד מצארוה ואחמד אבו אלעז רכשו מראש החוליה, מחמוד זע'לול, נשק ונעצרו טרם מימוש פיגוע ירי לעבר כוחות צה"ל כשברשותם נמצא הנשק עימו התכוונו לבצע את הפיגוע. הנשק מסוג "קרלו" הוסגר במהלך החקירה.

כנגד החמישה הוגשו כתבי אישום בבית משפט הצבאי ביהודה המייחס להם, בין היתר, חברות בהתאחדות בלתי מותרת, מגע עם האויב, הכנסת כספי אויב לאזור, קשירת קשר לגרימת מוות בכוונה, סחר בציוד מלחמתי, קשירת קשר לירי לעבר אדם ושיבוש הליכי משפט.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 0 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד