בע"ה כ"ד ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

גם היום: פועלים ערבים לא נכנסו ליישובים

יישובים המעסיקים 'ערבים ישראלים' נאלצים לחפש פתרונות אחרים כזהירות מהפועלים

  • י' שבט תשע"ו - 13:15 20/01/2016
גודל: א א א
ארכיון (יהודה פרל)
ארכיון (יהודה פרל)

מאז הפיגוע בתקוע ביום שני, שם דקר מחבל ערבי כבן 15 את מיכל פרומן, התקבלה ההחלטה על הוצאתם של פועלים 'פלסטינאים' מעבודה ביישובי יו"ש.

גם אתמול והיום לא נכנסו פועלים ערבים ליישובי יו"ש, וייתכן שההחלטה להימנע מכניסתם לשטח היישובים תימשך גם בימים הקרובים, בהתאם להערכות מצב שמתקיימות בעניין על ידי גורמים צבאיים.

החלטות על מניעת כניסתם של פועלים 'פלסטינאים' ליישובים מתקבלות פעמים רבות לאחר פיגועים, בפרט פיגועים שמסתיימים בהרג או פגיעות קשות, והם אינן קשורות לזהות המחבל. בדרך כלל, ההסבר של הצבא להחלטות אלה היא מניעת מפגש בין התושבים היהודים לפועלים הערבים בימים בהם יש מתח בטחוני באופן כללי והן לא קשורות למידע מודיעיני ספציפי המעלה חשד לפיגוע כתוצאה מכניסת הפועלים ליישובים.

לקול היהודי נודע כי יישובים רבים הפעילו לחץ על הצבא להימנע מהחלטה גורפת על איסור כניסה של פועלים ערבים מאחר והם כוח העבודה המרכזי בבנייה ואי כניסתם לעבודה ביישובים מעכבת פרוייקטים שנבנים ביישובים.

יחד עם זאת, צריך לזכור שכניסת פועלים ערבים אזרחי המדינה אינה נאסרת ואין אפשרות חוקית לקבל החלטה שתמנע את כניסתם ליישובים.

מציאות זו מציבה בעיה בטחונית בפני תושבי היישובים בהם מועסקים ערבים אזרחי ישראל. כך למשל ביישוב ברכה התבקשו התושבים לנקוט משנה זהירות מאחר ופועלים ערבים עובדים בסמוך לבית הספר בהקמת מדרכות בצידי הכביש.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד