בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

פעילות "סולידרית" שעוזרת למחבלים

דו"חות על גבי דו"חות של פעילות צה"ל במחסומים מתפרסמים באינטרנט על ידי ארגון של נשים שאולי בלי לשים לב מסייעות לחורשי מזימות

  • י' שבט תשע"ו - 15:02 20/01/2016
גודל: א א א
מחסום (רשות המעברים)
מחסום (רשות המעברים)

עשרות מחסומים פזורים ברחבי יהודה והשומרון, חלקם צה"ליים וחלקם מופעלים על ידי גופים אחרים. מטרתם למנוע כניסת ערבים מיהודה ושומרון לאזורים אחרים בארץ ובמקביל לאפשר כניסת פועלים ערבים בעלי אשרות עבודה.

מתברר, שמלבד הדיווח שמעביר כל חייל למפקדו על פעילותו המבצעית, יש גורם נוסף בשטח שמוציא דו"חות יומיים ומפורטים על הנעשה במחסומים, לפרטי פרטים. לא תאמינו עד כמה. הכירו את ארגון השמאל הקיצוני "מחסום ווטש". בארגון חברות נשים ששמו להם למטרה להילחם במדיניות המחסומים של צה"ל בטענה שזאת פוגעת במרקם חייהם של הערבים.

מידע מדויק אודות כמות החיילים במחסום, מספר הדקות הלוקחות לפועל ערבי לעבור, כמות החיילים הנמצאים במחסום והיכן הם עומדים, מוזרם באתר הארגון ופתוח לכולם. כולם - כולל מחבלים ומפגעים שרוצים לעבור ממקום למקום לעבר המטרה בלא להיתפס.

"העמדות לא מאוישות והתנועה זורמת" אומר דו"ח מלפני שבוע וחצי על מחסום בצומת תפוח. "בצד המחסום המשטרה הכחולה בודקת טנדר. בעיירה חווארה נמשכות העבודות בכביש. חופרים ומרחיבים וקשה לנהוג".

דו"חות רבים על התנהלות צה"ל במחסומים (צילום מסך)

בדיווח על מחסום אחר באזור יצהר נכתב כי "אין פעילות צבאית. בצומת שמול החטיבה שני חיילים מאחורי בטונדות. מתנחלים כרגיל עוצרים טרמפים ללא מורא.עווארתה:לכיוון שכם הזרוע הצהובה חוסמת כל מעבר, לכיוון הכפר והמת"קהכביש פתוח. על ציר מדיסון אין פעילות צבאית, גם לא מול איתמר.09:30 בית פוריכ:מגדל המחסום מאויש. אין חיילים על הכביש. החייל שעל המגדל סבור שאנחנו ערביות כי נדמה היה לו שאנו נוסעות לכיוון שכם".

נציין, כי לפי חוקי הצנזורה, האחראית על צנזורם של פרסומים בתקשורת בנושאים הביטחוניים, נאסר לכתוב מידע על "מבנה, סדר כוחות, סדרים ונוהל תכניות עבודה" בצה"ל ללא אישור מקדים של הצנזורה וכן על "הערכות ותנועת כוחות ויחידות, מיקום בסיסים, מתקנים ומוצבים" של צה"ל. באתר של ארגון "מחסום ווטש" מופיעה גם מפה של כל המחסומים ביהודה ושומרון, מיקומם ותפקידם.

במקרה כזה, נראה שפרסומים שכאלה עלולים להביא לסכנת נפשות של ממש, שהרי גורמים עוינים יכולים לנצל דיווחים על עייפות החיילים או ליקויים כאלה ואחרים במחסומים בשביל לנסות ולהסתנן.

מדובר צה"ל טרם התקבלה תגובה, לכשתתקבל נפרסם אותה בעז"ה.

תגובות (4) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד