בע"ה ט"ו ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

שובת רעב נוסף: איך תתנהל המדינה?

מוחמד אלקיק, אסיר ערבי, איבד הבוקר (שני) את הכרתו לאחר 63 ימי רעב. סאגת מוחמד עלאן חוזרת בשנית?

  • ט"ו שבט תשע"ו - 13:38 25/01/2016
גודל: א א א
בית כלא (שירות בתי הסוהר) (שירות בתי הסוהר)
בית כלא (שירות בתי הסוהר) (שירות בתי הסוהר)

מוחמד אלקיק, אסיר ערבי היושב במעצר בחשד לפעילות טרור, שובת כבר 63 ימים רעב בכלא. מצבו הידרדר בעקבות שביתת הרעב והוא איבד הבוקר (שני) את הכרתו. אלקיק הינו גם מסית תקשורתי ידוע, אך חשוד בפעולות ביטחוניות נוספות.

המקרה מזכיר את התנהלותה של מדינת ישראל בנוגע למוחמד עלאן, שנעצר בצו מנהלי ושבת גם הוא רעב. עם הירידה במצבו הבריאותי, הועבר עלאן למרכז הרפואי ברזילי באשקלון שם סירב לקבל טיפולים. יש לציין כי על אף שיקולים ביטחוניים, הוחלט שלא להזין את עלאן בכפיה ובכך נגררה מדינת ישראל לתסבוכת שנגמרה בכניעה.

בעקבות מצבו החליטו שופטי בג"ץ לשחררו מהצו המנהלי עליו חתם שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, והוא הפסיק לשבות.

כששוחרר מהאשפוז קיבל עלאן צו מעצר מנהלי נוסף אך לחודשיים בלבד. הצו המזערי יחסית סימל את כניעת ישראל לשביתת הרעב. כעבור חודשיים שוחרר עלאן בקול תרועה. עם כניעתה של ישראל החלו חמישה מחבלים נוספים מכלא קציעות לשבות רעב בכלא.

מחבל עלאן (ללא קרדיט)

מלבד הסאגה המדינית, שלמה המדינה למעלה ממאה אלף שקלים על אשפוזו של עלאן. בשמונה עשרה הימים הראשונים של אשפוזו שהה עלאן במרכז הרפואי סורוקה בבאר שבע כשהמחיר ליום אשפוז אותו מימן שירות בתי הסוהר הוא 2,900 שקלים. בסך הכול 52,000 שקלים, כך פורסם בחדשות ערוץ 2.

לפניתשעה ימים הועבר המחבל לברזילי באשקלון, זאת לאחר שבסורוקה סירבו להזינו בכפייה או להעניק לו טיפול בניגוד לרצונו. 24,000 שקלים נוספים עלו למדינת ישראל הימים האלו על פי נתוני שירות בתי הסוהר ולהם מצטרפים 20,000 שקלים נוספים על אשפוז במחלקת טיפול נמרץ.סך כל ימי האשפוז נושקים למאה אלף שקלים לחובת המדינה.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 25 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד