בע"ה כ"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

חגג את הרצח בהר נוף בפייסבוק

שנת מאסר בפועל לערבי מירושלים בגין שורה של עבירות הסתה ותמיכה בארגון טרור

  • יח"צ
  • י"ז שבט תשע"ו - 18:11 27/01/2016
גודל: א א א
זירת הפיגוע בהר נוף (הלל מאיר TPS)
זירת הפיגוע בהר נוף (הלל מאיר TPS)

בית משפט השלום בירושלים גזר על מחמוד עבד אל לטיף 12 חודשי מאסר בפועל בגין עבירות של תמיכה בארגון טרור והסתה לאלימות בשל פרסומי קריאות בפייסבוק לעשיית מעשה אלימות או טרור וכן דברי שבח, אהדה או עידוד למעשה אלימות או טרור.

מחמוד עבד אל לטיף, בן 24 מירושלים, מואשם כי באופן שיטתי פרסם בפייסבוק קריאות למעשי אלימות וטרור נגד אזרחים וכוחות הביטחון.

באחד הפרסומים, לאחר הפיגוע בבית כנסת בשכונת הר נוף בירושלים, העלה עבד אל לטיף תמונה של גופת נרצח מכוסה בטלית מהפיגוע וכן תמונה בה נראה פנים של אדם חרדי כאשר אליו מכוונים קנה נשק וסכינים וכאשר מתחת לכך כתוב "דם=דם!! להרוג אותם. מוות למתנחלים". בסמוך לתמונות הוא כתב: "אחלה בוקר בחסות הסכינים".

בגזר הדין שניתן היום קבע השופט כי: "מדובר בפרסומים אשר מסכנים באופן ממשי כל פרט ממרכיבי החברה. סכנה של ממש היא כי הפרסומים יגיעו לאוזניים קשובות וימריצו את מי שהפרסומים הגיעו לידיעתו לבצע פעולות אלימות וטרור אשר יביאו לאובדן חיי אדם. כאשר נזרע זרע ההסתה, לא ניתן לדעת מתי ובאלו נסיבות ינבוט מעשה הטרור הנובע מזרע זה. עוד לא ניתן לדעת מה תהיה מידת השפעתו של מעשה ההסתה, מה מידת החומרה של מעשי הטרור שיינקטו ומה חומרת תוצאתם. ברם, למרבה הצער, אנו עדים בתקופה האחרונה לכך שאזרחים תמימים רבים אבדו את חייהם, זאת בשל מעשי טרור. אף כי לא ניתן למקד ולומר איזה ממעשי הטרור בוצע בשל איזה מפרסומיו של הנאשם, הרי שאין ספק כי פרסום ועוד פרסום משפיע השפעה של ממש על החברה הרלבנטית בכללותה, וממריצה את פרטיה לבצע מעשי טרור המקפדים חיי אדם".

מפרקליטות מחוז ירושלים נמסר: "בית המשפט קיבל את עמדת המדינה לפיה יש להטיל עונש מאסר משמעותי על מי שהורשע בהסתה באמצעות הפייסבוק. בימים אלה בהם מבצעי פיגועים מעידים כי ההסתה ברשתות החברתיות מהווה מניע משמעותי למעשיהם, יש חשיבות לענישה מרתיעה כלפי מי שקורא לבצע פיגועים ומעודד אלימות וטרור".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 0 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד