בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"האמת על המסוכן עם הקרניים"

אשתו של העציר המנהלי מאיר אטינגר השובת רעב, במכתב גלוי לציבור.

  • מערכת הקול-היהודי
  • י"ז שבט תשע"ו - 20:08 27/01/2016
גודל: א א א

כשבוע וחצי חלפו מאז פתח מאיר אטינגר, הכלוא בצו מנהלי בהוראת שר הבטחון, בשביתת רעב במחאה על תנאי כליאתו. במכתב גלוי לציבור, מבקשת מוריה אטינגר, אשתו של מאיר, "לשתף את הציבור באמת על בעלי".

"אחי ואחיותי, עם ישראל", פותחת אטינגר את מכתבה. "שמעתם פעם על מאיר אטינגר? המסוכן עם הקרניים? תרשו לי לצייר לכם ציור אחר. בעלי, מאיר אטינגר, הוא איש עדין, רך, ביישן ושקט. כולו נעימות. הוא האדם שעוזר לכל החברים, מוצא אמא לילד אבוד ברחוב ומקשיב למי שצריך. הוא לא יודע לצעוק או לכעוס, אך מעל הכל, הוא יהודי דורש טוב לעמו. את כל החיים שלו, הכסף, הזמן, הכישרונות והכבוד שלו הוא משקיע בעם ישראל. אדם שלא רואה את עצמו בכלל. רק את הכלל", כתבה.

למעלה משבוע שובת רעב. מאיר אטינגר (יהודה פרל)

"כבר כמעט שישה חודשים הוא ושני חבריו - אביתר סלונים ומרדכי מאייר (ששוחרר לאחר חמשה חודשי מאסר לאחר שהתברר שנכלא עקב מידע מוטעה) יושבים במעצר מנהלי ללא משפט בבידוד בבאר שבע. בעלי נמצא באגף הכי שמור בארץ, בבידוד מוחלט והגבלות קשות. שותפיו לאגף בחדרים מצדדיו, הם מחבלים שרצחו כל אחד כמה יהודים".

"הצורה שבה אתם מכירים את בעלי היא תוצר של השתקה של השיח האמיתי שהוא מנסה לייצר בעם שלנו. ההשתקה הזאת היא פחד, פחד מהדברים הגדולים באמת. אותו פחד שניסה להשתיק את כל ההוגים החופשיים שהעזו ללכת קדימה ולהוביל את העולם שלנו למקומות טובים יותר. זה אותו פחד שהשתיק את הרב קוק, גדולי החסידות, יאיר שטרן ואחרים. הפחד הזה הגיש לכם ציור של דמות עם קרניים, כדי שאתם תסכימו שהרוח החופשית הזאת תהיה סגורה בבידוד מאחורי סורג ובריח, ולא יימשך השיח בינכם לבינה".

"בחנוכה האחרון כשהדלקתי נרות כל השכנים יצאו גם כן, הדליקו ושרו בגאווה למכבים הגיבורים והאמיצים, כולכם שרתם להוגים הללו בהערצה. הסתכלתי עליכם בעיניים כלות-הרי גם בעלי הוא מכבי כזה, אז למה הוא וחבריו כלואים מעונים ומבוזים?".

בעוד כשבוע, צפוי הצו המנהלי שכנגד אטינגר להסתיים. "הצו יגמר, אבל הרצון להשתיק את האיש שמדבר בעדינות, מודד ושוקל כל מילה לפני שמוציא מפיו, לא יפסק. האיש שמכל ספר שתפתחו בביתו ינשרו פיסות נייר כתובים צפוף צפוף בהם כתב הגיגים, חלקי שירים ומחשבות על החיים היהודיים שלנו פה".

המכתב שהופץ

"כתבתי לכם את המכתב הזה על מנת לשתף אתכם באמת. לבקש שלא תאמינו לכל מה ששמעתם על מאיר. תוקף הצו עומד להיגמר בעז"ה, אבל יש באפשרותם להאריך אותו שוב, וזה תלוי בנו. זה תלוי בנו עד כמה תימשך הסכמת השתיקה והלגיטימציה שלנו לאלימות החמורה מכל. אלימות נגד שיח יהודי אמיתי. וזו האמת. לא מדובר בו. מדובר בנו. איך אנחנו רוצים שהחיים שלנו יראו".

"ועד שתוכלו לפגוש בו ולשוחח איתו, אני מזמינה אתכם לקרוא את הבלוג שלו באתר הקול היהודי - ולשמוע את רעיונותיו באמת. להכיר את הקול הצלול שמבקש להזמין את עם ישראל לשיח נשמות אמיתי. זה מאתגר אותנו בחשיבה חדשה, מחוץ לקופסה. אני לא פתטית. אני לא חושבת שאחרי שתקראו את הבלוג שלו, ותוודעו לדמות הזו, אתם בהכרח תסכימו עם כל רעיונותיו. יכול להיות שיש בינינו אי הסכמות על הדרך ואפילו על חלק מהמטרות. אבל ברור לי שאף אחד מכם לא מוכן שכך יהודים יתנהגו ליהודים".

"כולנו רוצים שהשלטון שלנו ידאג לבטחון והתיישבות ובמקום זה הוא מגביל יהודים ומתעלל בחלק מהם. אני חושבת שאחרי שתכירו את מאיר, תזדהו עם הרעיונות שלו, גם אם לא תסכימו איתו. עכשיו אתם כבר לא תשתקו", מסיימת אטינגר את מכתבה. "אתם תעזרו לי להחזיר את בעלי הביתה. כנסו לאתר, קראו את הבלוגים שלו, הפיצו את המכתב הזה והזדהו איתי בדף הפייסבוק "יהודי לא מענה יהודי".

תגובות (33) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד