בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הוחמר עונשם של מציתי 'הדו לשוני'

על שלמה ונחמן טויטו נגזרו היום (א') שמונה חודשי מאסר נוספים. במקביל, הנאשם השלישי הגיש ערעור נגד העונש שהוטל עליו

  • כ"א שבט תשע"ו - 10:04 31/01/2016
גודל: א א א
האחים שלמה ונתן טויטו (צילום מודעת רחוב שהופצה)
האחים שלמה ונתן טויטו (צילום מודעת רחוב שהופצה)

בית המשפט העליון החמיר הבוקר (ראשון) בעונשם של שלמה ונחמן טויטו, אשר הורשעו בהצתת בית הספר 'הדו לשוני' בירושלים בשנה שעברה, והוסיף לכל אחד מהם שמונה חודשי מאסר בפעול.

על שלמה נגזרו סך הכל 32 חודשי מאסר בפועל ועל אחיו נחמן נגזרו 38 חודשי מאסר בפועל. על יצחק גבאי, הנאשם השלישיבפרשה, נגזרו 36 חודשי מאסר בפועל, אך כעת הגיש ערעור נגד ההחלטה.

במתן גזר הדין, לא טרחו שופטי בית המשפט להסתיר את דעתם הפוליטית בנוגע להצתת בית הספר. "השולח אש במבקשי דו-קיום בין יהודים לערבים, גם אם הוא חולק על דרכם, פוגע לא רק בערכיה הדמוקרטיים של המדינה אלא גם בערכיה היהודיים, ותחת שינהג דרכי שלום וסובלנות בין בני הארץ הוא מחרחר ומלבה – מלבה תרתי משמע – שנאה", כתב השופט אליקים רובינשטיין. "לבית משפט זה ולבתי המשפט בכלל חובה להיאבק בכך".

בתוך כך, לבית המשפט העליון הוגש ערעור בידי עו"ד איתמר בן גביר המייצג את יצחק גבאי, בו טוען עו"ד כי על בית המשפט לקבל את טענות הזוטא של גבאי ולפסול את הודאתו במשטרה ובשב"כ היות והוכח כי החוקרים לא הקפידו להזהיר אותו וליידע אותו בזכות השתיקה וכמדיניות הוכח שבשב"כ לא מזהירים נחקרים על זכויותיהם – דבר שאמור לפסול את ההודאה.

כמו כן, מערער גבאי על חומרת העונש וטוען כי למרות שהורשע בעוד מספר עבירות הרי שבאשר להצתה הפרקליטות ביקשה בגין הצתת בית כנסת על ידי ערבים עונש הפחות מחצי ממה שביקשה בתיק הדו לשוני ואין מקום להפלות במקרה זה, "נהפוך הוא הצתת בית כנסת יותר חמורה", אמר.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד