בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

תגובה הולמת? שי קלפר נגד תושבים

צו שטח צבאי סגור נחתם בידי מח"ט שומרון כנגד תפילת המנחה שמתקיימת בכל יום שישי מאז רצח הזוג הנקין הי"ד. "אם אתה לא מצליח למנוע פיגועים, לפחות אל תפריע לנו"

  • כ"ג שבט תשע"ו - 22:30 02/02/2016
גודל: א א א
תפילת המנחה בצומת בית פוריק (גלעד הדרי)
תפילת המנחה בצומת בית פוריק (גלעד הדרי)

מאז נרצחו בני הזוג הנקין הי"ד בכביש המתפתל בין אלון מורה לאיתמר בגב ההר בשומרון, מקיימים תושבים בצומת בית פוריק, דרכה עברו המחבלים, תפילת מנחה מידי יום שישי והצומת נחסמת לזמן מה לערביי שכם. הרקע להפגנות הוא המחסום שהיה בעבר בצומת. צה"ל הסיר את המחסום לפני מספר שנים והמחבלים שבצעו את הפיגוע נעזרו בכך ונמלטו לשכם דרך הצומת הפתוחה.

בשבוע שעבר החליט שי קלפר, מח"ט שומרון, כי לא יתקיימו יותר הפגנות בצומת בית פוריק. קלפר הנפיק צו שטח צבאי סגור לצומת ולזמן בו מתקיימות ההפגנות.

מדיניות זו לא החלה השבוע. בחודשים האחרונים נרשמו עשרות רבות של פיגועים כנגד יהודים. בשלב מסוים, כשתכפו הפיגועים ואיתם תגובות התושבים שהתבטאו בעיקר בהפגנות מחאה בצמתים בהם אירעו פיגועים ובצמתים מרכזיים בשומרון, החליט קלפר כי הוא ממגר את ההפגנות ויהי מה. קלפר החל להנפיק צווי שטח צבאי סגור תחת שמו כמעט לכל הפגנה. בעקבות כך, התמעטו התושבים שהגיעו להפגנות.

במקרים בהם לא הנפיק צווי שטח צבאי סגור, כיתר קלפר את המפגינים בכוחות רבים שמנעו חסימת הכבישים לערבים. כך, לאחר פיגועי רצח, נותרו המפגינים כשמסביבים חיילים רבים וערבים שנוסעים בחופשיות בכבישים.

צבי סוכות, פעיל ציבורי תושב יצהר, כתב בדף הפייסבוק שלו בעקבות הצו, "שי, אם אתה לא מצליח למנוע פיגועים תניח את המפתחות, ולפחות אל תפריע לנו להפגין. בטח כשאנחנו לא אלימים".

יש לציין כי מדיניות הסרת המחסומים שהנהיג צה"ל בכדי לאפשר אורח חיים נוח ככל שניתן לערביי יו"ש, התחילה עוד בהנחיית אלוף פיקוד מרכז הקודם, ניצן אלון.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד