בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

פתיחת המחסום אפשרה את ביצוע הפיגוע?

מדיניות ההכלה ממשיכה לסכן יהודים: האם פתיחת מחסום 'פוקוס' לתנועת ערבים אפשרה לשוטר ה'רשות' לבצע את הפיגוע?

  • אברהם שפירא
  • כ"א שבט תשע"ו - 12:08 31/01/2016
גודל: א א א
זירת האירוע (אהוד אמיתון, TPS)
זירת האירוע (אהוד אמיתון, TPS)

מדיניות ההכלה של צה"ל ושמירה על שגרת חיי הערבים ביהודה ושומרון טופחת שוב על הפנים. ערבי שהגיע בסביבות השעה 11:00 ברכבו בסמיכות רבה לצעירים שעמדו במחסום פוקוס סמוך לבית אל, פתח לעברם בירי הבוקר (ראשון) ופצע שלושה מהם.

מפגינים כנגד הסרת המחסום לאחר רצח הזוג הנקין הי"ד (גלעד הדרי)

לפני מספר חודשים החליטו בצה"ל לאפשר מעבר חופשי לכל הרכבים הערבים מכיוון רמאללה לכיוון בית אל. המחסום שעד אזהוגדר כמעבר רק לאח"מים הפך למחסום "נושם", וככל הנראה "בזכותו" הגיע המחבל כל כך קרוב ופתח בירי.

מדיניות פתיחת המחסומים שהונהגה בתחילה בידי אלוף פיקוד מרכז הקודם, ניצן אלון, גרמה לא פעם להתנהלות קלה יותר בקרב מבצעי הפיגועים. המקרים הבולטים הם רצח הרב מאיר חי הי"ד תושב שבי שומרון בידי ערבים משכם. הרב מאיר חי נרצח סמוך למקום אשר שבועות מספר לפני כן, שהו בו חיילים באופן קבוע.

לפני מספר חודשים נרצחו בני הזוג איתן ונעמה הנקין הי"ד סמוך לצומת בית פוריק שם היה בעבר מחסום צבאי דרכו עברו המחבלים בדרכם לפיגוע ונמלטו לאחריו מבלי שאיש יוכל לעצור בעדם. יש לציין כי עד לרגע זה, לא החזיר צה"ל את המחסומים על אף בקשות רבות ודרישות בעניין מפי התושבים.

|הפיגוע - שוטר "פלסטיני" מנשק של הרשות

כשעתיים לאחר הפיגוע, פורסם כי המחבל שביצע את הפיגוע הינו שוטר "פלסטיני" שהשתמש בנשק שניתן לו כנגד יהודים.

שלושה פיגועים שבוצעו בחודשים האחרונים נעשו בידי שוטרי 'הרשות'. פיגוע ירי שהתרחש כנגד כוח צה"ל בסילוואד לפני כחודש וחצי בוצע על ידי איש מנגנוני הביטחון של 'הרשות' בנשק ששייך לאותם מנגנוני ביטחון. באתר nrg נטען כי המחבל נכנס למאסר של עשר שנים בבית כלא של ה'רשות', ובשל ה"תיאום היעיל" בין ישראל לבין ה'רשות' הוא לא הועבר לידי ישראל אלא נכלא ב'רשות'.
המחבל שביצע את הפיגוע במדי המשטרה ה"פלסטינית" (צילום מסך, פייסבוק)

אירוע זה מצטרף לעוד שני מקרים בהם אנשי מנגנוני הביטחון הללו נטלו חלק בפיגועים: פיגוע ירי בחיזמא בוצע גם הוא בידי ערבי ממנגנוני הביטחון של ה'רשות' - הוא נהרג במקום מירי של חיילים. גם בחולייה שבצעה את פיגוע הירי בו נהרג דני גונן הי"ד היה שותף איש מנגנוני הביטחון הללו.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד