בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ארגון חוננו ערער: הנשק הושב לבעליו

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו הגיש ערר והביא להשבת רשיון הנשק של תושבת העיר העתיקה שנטען כי התפללה בהר הבית. "מברך על ההחלטה אך יש לבחון מחדש התנהלות משרד הפנים בנושא רישוי נשק"

  • יח"צ
  • כ"א שבט תשע"ו - 16:42 31/01/2016
גודל: א א א
העיר העתיקה. ארכיון (הלל מאיר TPS)  (הלל מאיר TPS)
העיר העתיקה. ארכיון (הלל מאיר TPS) (הלל מאיר TPS)

לפני מספר חודשים, בשיא תקופת הפיגועים בירושלים, הודיעה המשרד לביטחון פנים לפיגא טבנס, יהודיה כבת 55 המתגוררת מזה כ-35 שנים בעיר העתיקה בירושלים, כי נשקה האישי נשלל בהמלצת המשטרה, וזאת בטענה ש"התפללה בהר הבית", ולפיכך נשקפת ממנה סכנה.

טבנס, מחזיקה ברשיון נשק ובאקדח 35 שנה ומעולם לא נחקרה או הסתבכה עם רשויות החוק. עו"ד עדי קידר מארגון חוננו, אליו פנתה טבנס, מיהר להגיש ערר על ההחלטה, אך יחד עם זאת נאלצה טבנס להפקיד את הנשק עד לתשובת המשטרה לערר.

לאחרונה, לאחר מספר חודשים בהם מסתובבת טבנס ללא הגנה, הודיעה המשטרה כי הערר של עו"ד קידר התקבל, וכי "לאחר בחינה מחודשת של הדברים", אין מניעה שטבנס תחזיק ברשיון נשק. בימים האחרונים קיבלה טבנס מחדש את רשיון הנשק ואקדחה הוחזר לה.

בארגון חוננו מציינים כי טבנס מעולם לא נחקרה במשטרה בגין תפילה בהר הבית, דבר שגם אם אכן התרחש אינו מהווה עילה חוקית לשלילת רשיון נשק. בעלה אף נדקר בעבר בפיגוע סמוך לביתה, אך העניין לא הפריע לביטול רשיון הנשק.

| לא המקרה היחיד: בחוננו פועלים להשיב נשקים להגנה

במקביל מטפלים כל העת בארגון חוננו בפניות של תושבים מיהודה, שומרון וירושלים, ובהם קצינים במילואים, ואנשי כיתת כוננות, אשר נשקם נשלל. בשבוע האחרון התבשרו ב'חוננו' על קבלת ערר של עו"ד קידר בגין מקרה נוסף של תושב גוש שילה שנשקו נשלל בשל תיק ישן שעניינו הסתיים לפני כחמש שנים באי הרשעה של התושב. לאחרונה הושב גם נשק של חבר כיתת כוננות באחד מישובי השומרון שנשלל בשל פתיחת תיק נגדו בגין כניסה לשטח סגור.

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו מסר בתגובה: "אני מברך על החזרת רישיון הנשק של מרשתי, עם זאת יש לזכור כי אנו עוסקים באזרחים תושבי יהודה ושומרון או שכונות בירושלים אשר נמצאים לצערנו יום יום תחת מתקפות טרור ואשר במקרים רבים נשקם נשלל ללא סיבה וללא צורך. אנו קוראים לראש הממשלה ולשר הממונה לבחון מחדש את כל התנהלות המשרד לביטחון פנים בנושא רישוי נשק. כולי תקווה שעד אז חס ושלום חיי אדם לא יפגעו מהתנהלות זו".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד