בע"ה כ"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מאות הגיעו למשפט רוצחו של שלום שרקי הי"ד

יאיר שרקי אחיו של שלום שרקי הי"ד, ביקש מהציבור להגיע למשפטו של המחבל שרצח את אחיו. אולם המשפט התמלא עד אפס מקום

  • כ"ב שבט תשע"ו - 13:09 01/02/2016
גודל: א א א
שלום שרקי היד
שלום שרקי היד

בבית המשפט נערך היום דיונו של המחבל שרצח את שלום שרקי הי"ד בפיגוע דריסה בבגבעה הצרפתית, לפני כעשרה חדשים. אחיו של הנרצח, יאיר שרקי, ביקש מהציבור לבא לבית המשפט בירושלים, ומאות אנשים נענו לבקשתו.

שרקי מספר שעל אף שבחקירה סיפר המחבל בפירוט כיצד תכנן לנקום ביהודים, בחדשים האחרונים "קו ההגנה של המחבל מזגזג בין הטענה שמדובר בתאונה, לבין הגרסה שהתכוון ״רק״ לפצוע ולא להרוג, וכמובן הסיפור הנוח מכל: הוא חולה נפש שלא היה אחראי למעשיו".

צילום דף הפייסבוק של שרקי

על פי הדיווח של שרקי בטוויטר, עוד בטרם נפתח הדיון התמלא האולם עד אפס מקום ותורות ארוכים נפתחו בכניסה לאולם ובכניסה לבית המשפט. במהלך המשפט הורחקו הממתינים מהמסדרון, על מנת שהרעש לא יפריע למהלך הדיון.

שרקי שישב במהלך הדיון באולם בית המשפט, עדכן על מהלך המשפט ועל טענותיו של המחבל בדיווחים שוטפים בחשבון הטוויטר שלו. על פי הדיווחים לאחר שהתגלו סתירות בדבריו של המחבל הוא סרב לענות על השאלות, טען שהוא עייף, ובית המשפט החליט על הפסקה של 20 דקות.

במהלך המשפט טען המחבל שהיה עייף והוא לא זוכר את הפיגוע. לדבריו הוא אמר לחוקרים מה שרצו כדי שיעזבו אותו, אבל הוא גם לא זוכר מה אמר לחוקרים.

על פי דווחיו של שרקי כעת החליטה ההגנה לוותר על הטענה שהמחבל אינו אחראי למעשיו, ובמקום זאת, לאחר ההרשעה תבקש ההגנה הקלה בעונש מאחר והמחבל 'סבל מהפרעה חמורה'.

צילום דף הטוויטר של שרקי

בשבוע שעבר קבל שרקי בדף הפייסבוק שלו על מייל שנשלח אליו מדוברות בתי המשפט. לדבריו, תחת הכותרת 'דיונים בעלי עניין לשבוע הבא' פרסם בית המשפט הודעה על משפטם של מציתי בית הספר הדו לשוני ושל מספר נערים שכתבו בטושים נגד מנזר ערבי. שרקי טען שאמנם הוא חושב שמדובר במעשים חמורים אך הם אינם חשובים יותר ממשפט הרוצח של אחיו, שכמובן לא הוזכר בהודעה.

מזגזג בין הטענות, המחבל בבית המשפט היום. (הלל מאיר TPS)

אביו של הנרצח, הרב אורי שרקי, היום בבית המשפט (הלל מאיר TPS)

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


6 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד