בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"משתמשים במעצר מנהלי כ'חינוך מחדש'"

בדיון בבקשת הארכת המעצר המנהלי של אטינגר, דחה השופט את ההחלטה ב-20 יום. עו"ד זמר: אדם יושב במעצר מנהלי כי דעותיו אינן מקובלות על המדינה

  • יח"צ
  • כ"ה שבט תשע"ו - 09:50 04/02/2016
גודל: א א א
מאיר אטינגר (יהודה פרל)
מאיר אטינגר (יהודה פרל)

אתמול (ד') בשעות אחה"צ התקיים בבימ"ש המחוזי מרכז בלוד דיון בעניינו של העצור המנהלי מאיר אטינגר אשר שובת רעב מזה 16 יום ושוהה במעצר שישה חודשים.

בדיון ביקשה המדינה מבימה"ש לאשר את צו המעצר המנהלי אשר נחתם השבוע ע"י שר הביטחון בוגי יעלון אשר מורה על הארכת מעצרו המנהלי של אטינגר ב-4 חודשים נוספים. השופט אברהם טל דחה את ההחלטה בבקשה לעוד שלושה שבועות, לי"ד אדר ראשון.

בדיון טען עו"ד יובל זמר אשר מייצג את אטינגר מטעם ארגון חוננו, כי יש לדחות את הבקשה לאישור הצו שכן צו המעצר הוצא לו רק בשל דעותיו. זמר טוען כי המדינה מנסה לחנך את אטינגר מחדש באמצעות המעצר והושבתו בבידוד ובתנאים קשים.

"במדינת ישראל בשנת 2016 יושב אדם במעצר חצי שנה בגלל שדעותיו אינן מקובלות על גורמי האכיפה בישראל", אמר עו"ד זמר לאחר הדיון. "מבקשים להאריך את המעצר בארבעה חודשים נוספים, היות ולאחר שישה חודשים במעצר 'החינוך מחדש' לא הצליח לשנות את דעותיו. השאלה היא מתי ומה התנאים שיצביעו על כך ששינה את עמדותיו. האם התפקדותו למרצ לדוגמא תוביל לכך שהוא ישוחרר מהמעצר?".

תגובות (8) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד