בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

שנה לאדל ביטון הי"ד

אדווה ביטון: "השארת לנו צוואה מוחשית". יולי אדלשטיין: "אדל הפכה לסמל".

  • יח"צ
  • כ"ח שבט תשע"ו - 20:10 07/02/2016
גודל: א א א
אדל ביטון השם יקום דמה
אדל ביטון השם יקום דמה

הערב התקיים יום השנה לזכרה של אדל ביטון הי"ד, הפעוטה שנפצעה באורח קשה מזריקות אבנים של מחבלים ונפטרה לפני שנה בדיוק לאחר מאבק רפואי ממושך.

אירוע לזכרה התקיים במועדון הישוב יקיר שבשומרון בהשתתפות רבנים ורישי ציבור. בין היתר נכחו באירוע: יו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין, הרב הראשי של צפת הרב שמואל אליהו, הרב אבו חצירא וראש מועצת שומרון יוסי דגן.

באירוע ביקשה אדווה ביטון אמה של אדל שתוקם גבעה על שמה של אדל.

"אדלי יקרה שלי", ספדה לה "הכאב קשה מנשוא הדמעות זולגות ללא הרף אך הידיעה שהשארת לנו צוואה כ"כ מוחשית היא זו המניעה אותי היא זו המניעה אותנו. היא זו הנותנת לי את הכוח להמשיך הלאה. שואבת אני ממך את הכוח. כ"כ הרבה נתת כ"כ הרבה שינית. אך צר לי לאכזב אותך. עדיין ממשיכים להרצח במדינתנו קורבנות נוספים המובאים אל מותם על לא עוול בכפם המקונן עדיין בארצנו. משפחות רבות מצטרפות לעולם הכאב. לעולם השכול".

עוד היא הוסיפה "מאוד חשוב לי ברמה ההתיישבותית, שתקום גבעה, יקום ישוב שייקרא 'גבעת אדל'. במקום שהילדה הזו נרצחה בו יהיו חיים, בו יהיה זכרון".

ראש מועצת שומרון יוסי דגן הבטיח באירוע: "לפני שנה בדיוק עמדנו כאן בכינו עם משפחת ביטון. המחזה הבלתי נתפס של הורים שצריכים לקבור את ילדתם. אדל לא נפטרה ממחלה. היא נרצחה כיהודיה על קידוש השם ע"י מחבלים ארורים שלא צלם אנוש להם. היינו צריכים להתמודד עם איומים שיעקרו את הקבר. והמשפחה הראתה עוז וגבורה והחליטה שהיא תקבור אותה כאן ביקיר. יו"ר הכנסת אנחנו עומדים כאן אחרי שנה, ואנחנו מצפים שבית העלמין הזה יאושר. הוא נמצא בשטח של הישוב. בלי בירוקרטיות של המנהל האזרחי. אנחנו מצפים לעמידה נחושה. אנחנו מבקשים שתפנה לראש הממשלה ותגיד לו: נמאס לנו להרצח רק משום שאנחנו יהודים. אנחנו בארץ ישראל, אנחנו יהודים גאים. ואנחנו צריכים שהממשלה שלנו גם תהיה גאה".

"במקום שבו גודעים חיים אנחנו נוסיף חיים", הוסיף דגן.

יו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין הבטיח למשפחה: "אדל הפכה לסמל. וזה אפילו קצת מוזר לחשוב שתינוקת מצליחה להשפיע על אנשים כה רבים ולהזיז תהליכים כה גדולים שגם אדם בגיל 100 לא מצליח להזיז".

"אני באופן אישי שומר תמונה בפלאפון של אדל. ואני לא מוחק אותה. כי אני זוכר מה אדל גרמה לי לעשות. להבטיח. לא להגיד אני אפעל. לא להגיד אני אשתדל. אלא להבטיח. שבית העלמין והקבר הזה ביקיר לא ייעקרו אף פעם והמקום יאושר. מכיוון שהמשימה לא הושלמה את התמונה אני לא מוחק. כי יש לי משימה להשלים והיא תושלם".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד