בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בשנה הבאה: כחצי מהעובדים ערבים וזרים?

שתי תכניות בנושא עבודת הזרים בישראל עלולות לייצר מציאות קשה בה תידחק עבודתם של אזרחי המדינה לטובת סינים וערבים מיו"ש

  • ה' אדר תשע"ו - 13:38 14/02/2016
גודל: א א א
עובד זר בנגב (Attribution)
עובד זר בנגב (Attribution)

חשש בישראל מפני הצפה של עובדים ערבים וזרים בשנה הקרובה, זאת על חשבון האזרחים שמקור העבודה שלהם יקופח עקב עשרות אלפי עובדים חדשים שהממשלה אשרה.

לאחרונה אשרה ממשלת ישראל על כניסתם של עשרים אלף עובדים סינים שיתועלו לאגף הבניה.לדברי ראש הממשלה, מטרת הבאת העובדים החדשים היא האצת הבנייה, כעוד גורם להורדת מחירי הדיור. הקצאת העובדים הסינים החדשים שיגיעו לארץ בעקבות החלטה זו, תיעשה כך שלכל הפחות מחצית מהם יועסקו בפרויקטים של מחיר למשתכן.

יפסידו מהמהלך. האזרחים העובדים (יחצנים)

במשרד המשפטים הביעו התנגדות להבאת הסינים, אך לא בגלל הדאגה לעובד היהודי. במשרד המשפטים הזהירושההצעה עלולה לדרדר את ישראל חזרה למעמד של מדינה הסוחרת בבני אדם.

לאחרונה, בלחץ מערכת הביטחון והשר משה (בוגי) יעלון הועלתה הצעה, לפיה, שלושים אלף ערבים מיהודה ושומרון ייכנסו בהיתר ל"תחומי הקו הירוק" לצורכי עבודה. זאת, על גביהם של עשרות אלפי העובדים הקיימים.

מספר המשרות החדשות המתווספות למשק מדי שנה הוא 80–90 אלף. מה שאומר, כי שתי התכניות ביחד יביאו למצב בו כמחצית מהעובדים החדשים בשנה הבאה יהיו זרים, דבר שמלבד החשש ביטחוני יגרום ללחץ במשרות האלו בקרב אזרחי המדינה. יש לציין כי בנתונים שהובאו כאן לא חושבו ערבים בעלית תעודות זהות כחולות שמכסים גם הם אחוז ניכר מהמשרות.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד