בע"ה י"ט ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"יש לגיטימציה להישבר אך יש בחירה לקום"

מאות השתתפו אמש (ג') באירוע האזכרה לדפנה מאיר הי"ד. "ריבונו של עולם, תודה שהיית איתי ברגעים הכי הקשים", אמר בנה בן ה-15

  • ח' אדר תשע"ו - 07:45 17/02/2016
גודל: א א א
הלוויתה של דפנה מאיר היד (יוסף פריסמן)
הלוויתה של דפנה מאיר היד (יוסף פריסמן)

"אימא, אני אתגעגע לזה שתקראי לי 'פלפלון, בני היקר' כשאני חוזר הביתה מהישיבה, לשיחות שלך עד השעות הקטנות של הלילה, וגם לתוכחות". את הדברים אמר אמש (שלישי) עקיבא מאיר, בנה בן ה-15 של דפנה מאיר הי"ד, באירוע האזכרה לאחר 30 יום מהפיגוע הקשה בו נרצחה בידי ערבי בישוב עתניאל שבהר חברון.

הבן הקריא מכתב אותו כתבה לו אמו לפני מספר חודשים. "לעקיבא המתוק שלנו, כל יום שעובר מצמיח אותך יותר ויותר. אני מתגעגעת אליך מאוד, עם זאת אני שמחה שאתה לומד במקום שעושה לך כל כך טוב. אני מאחלת לך שהשמחה והנחת יהיו החלק המרכזי בחייך. שתצליח במעשיך ותראה בכל דבר הצלחה, גם אם במספרים זה נראה לכאורה כמו כישלון. אם שמחים, אין כישלונות".

"יש לך בחירה לקום, לחיות ולשאת פנים אל המחר". הלוויתה של דפנה מאיר הי"ד בעתניאל (TPS)

בסיום מכתבה ציינה האם "עוד אאחל לך שתתחזק באמונתך בבורא עולם, החותך חיים לכל חי. ממנו תשאב כוח לכל מה שתצטרך ותתלה בהשם את רצונותיך ותפילותיך". לסיום הוסיף הבן עקיבא ואמר ריבונו של עולם, מילה אחת יש לי להגיד לך, אחת בלבד. תודה. למרות הקושי. תודה על 15 שנים וחצי של אור, תודה שהיית איתי ברגעים הכי קשים, ושתהיה איתי ברגעים עוד יותר קשים. וגם על כל שאר הנסים שעשית עמי. תודה. נתת, לקחת, יהי שמך מבורך".

האירוע נערך במרכז ז'ראר בכר בירושלים ובו השתתפו מאות חברים, מכרים וכאלו שלא הכירו את דפנה בחייה. דפנה הי"ד, נרצחה בפתח ביתה לפני כחודש, לעיני ילדיה ומנעה מהמחבל הערבי לפגוע בהם.

מאיר, בעלה של דפנה נזכר כיצד הגיבה דפנה הי"ד לרצח החייל אריק פרנקל הי"ד כאשר הייתה ב-16 ואמר כי ייחסה לשכול מלמד אותם כעת כיצד לקום מהאבל. "כחודשיים-שלושה אחרי הרצח הגיעה אימא שלכם ואמרה 'יש לך את כל הזכות לקרוס ולהישבר, תקבל את כל הלגיטימציה לשברון הלב שלך לכל שארית חייך. אבל יש לך בחירה לקום, לחיות ולשאת פנים אל המחר'. אימא אמרה את הדברים האלה כשהיא הייתה בת 16, ומאז היא אמרה זאת שוב ושוב לאנשים אחרים".

מאיר פנה לילדיו ואמר "אתם רואים את עיניי יומם וליל, ואני רואה את שלכם, מביט בכם וגאה בכם כל כך שאתם בוחרים בחיים, כל אחד בדרכו שלו. מכל מצבות הזיכרון לאימא, אתם המפוארים והיפים ביותר. אתם, ילדיי, רסיסי אור, שמאירים אותי ואת העולם כולו".

באירוע נשאו דברים בין היתר חברותיה של דפנה, העיתונאית ליהי לפיד רעייתו של ח"כ יאיר לפיד, מזכ"ל שלום עכשיו יריב אופנהיימר, ראש מכון פועה הרב מנחם בורשטיין שאמר "אני פונה לדפנה, את מהרוגי מלכות. דפנה מאיר, תהי מליצת יושר על כולנו. תגיעי לכיסא הכבוד ותבקשי שיהיה כבוד אחד כלפי השני. תודה לך דפנה, תודה על השליחות".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד