בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"לא מספיק להצטלם בבתי אבלים"

שיחה עם תושב בית-אל על תחושותיו נוכח אירועי הטרור ביישוב. "מאותה נקודה הערבים ירו כבר שלוש פעמים בשבוע האחרון"

  • י"ג אדר תשע"ו - 22:46 22/02/2016
גודל: א א א
זירת פיגוע הירי בבית אל השבוע (ענבל ראובני TPS)
זירת פיגוע הירי בבית אל השבוע (ענבל ראובני TPS)

(תיעוד פיגוע הירי ממצלמות האבטחה)

בישוב בית אל שבבינימין, ירי ערבי לעבר בתי התושבים כבר כמעט הפך לשגרה. במהלך השבוע האחרון נרשמו שלושה פיגועי ירי בישוב ואלו לא הפעמים הראשונות. בנוסף, גם בכביש הגישה לישוב סובלים התושבים מזריקות אבנים ובקבוקי תבערה על בסיס יומי כמעט.

אברהם קורן, שעל הבניין בו הוא מתגורר נורו יריות בשבוע שעבר, מספר בשיחה עם הקול היהודיעל התחושות והתסכול מחוסר המעש של המערכת המדינית והצבאית נוכח הטרור הערבי.

"זה לא נוגע רק לבית אל. כל אזרח יהודי במדינה מרגיש שהמצב הבטחוני מדרדר מיום ליום. יהודים מתפללים בבתי הכנסת באימה וביראה תרתי משמע. זוג שחוזר משמחת בית השואבה נרצח לעיני ילדיו, אב ובן נרצחים בדרך לשבת חתן. אנשים מפחדים להסתובב ברחובות, לצאת לקניות".

קורן קובל על התנהלות הכנסת והממשלה, "חברי הכנסת שלפני הבחירות הבטיחו לדאוג לביטחון צריכים להבין שלא מספיק לגנות ולהצטלם בבתי אבלים. אנחנו רוצים לראות תגובות מעשיות, שיחזירו לנו את תחושת הביטחון".

"אנחנו לא צריכים שיספרו לנו ש'הרשות' מסיתה, שמענו את זה מספיק. הגיע הזמן לפעולות, למעשים. אתם טוענים שיש הסתה אז תעצרו אותה, תפציצו את מוקדי ההסתה, תהרסו את בתי השדרנים ותחזירו לנו את הביטחון".

קורן מספר כי תושבי בית אל חשים בתקופה האחרונה עלייה בהפקרות הבטחונית. "בשבוע האחרון מחבלים שניסו לחדור לישוב חתכו את הגדר. כבר שלוש פעמים התבצע ירי מנשק חם מאותה נקודה, רק בחסדי שמיים הפגיעות לא היו בנפש. אנחנו דורשים מחברי הכנסת להחזיר לנו את הביטחון, לא רק בדיבורים, במעשים".

קורן מספר כי בעוד אירועי ירי עוד זוכים לקצת תשומת לב, טרור האבנים ובקבוקי התבערה כבר מזמן הפך לשגרה. "על הציר לבית אל יש כל הזמן אבנים ובקבוקי תבערה שגם פגעו מספר פעמים ביהודים". עוד מספר קורן כי מידי ערב שבת מגיעים מחבלים שזורקים אבנים ובקבוקי תבערה לעבר הישוב, "הצבא מגיב בגז מדמיע וכשהרוח מפזרת אותו הוא נכנס לבתי התושבים. זה לא נקרא לחסל טרור, זה נקרא לברוח מהמציאות. זה מה שמוביל אותנו למצב בו אנו נמצאים היום".

קורן לא מסתפק בהצהרות כלליות, ומצביע על פעולות קונקרטיות שיכולות לטענתו להועיל: "לא חסר דרכים לשפר את המצב הבטחוני. אם כבר שלוש פעמים מתבצע פה ירי מאותה הנקודה, שר הביטחון וסגנו צריכים להתפטר ולפנות את התפקיד למי שיודע לטפל בטרור".

הערב התקיימה אסיפת חירום בטחונית של תושבי השכונה בבית אל, ומהדברים של קורן ניתן ללמוד שהרוחות שם סוערות. "אנחנו צריכים לדרוש מהח"כים לפעול לשינוי המצב. אם יש צורך אז גם להפיל את הממשלה".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד