בע"ה א' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

אלפים בהלוויתו של אליאב גלמן הי"ד

המונים הגיעו הערב (ד') לכפר עציון לחלוק כבוד אחרון לנרצח בפיגוע היום בצומת גוש עציון. "היית הכי רציני בינינו בעניין הר הבית" ספד אחד האחים

  • ט"ו אדר תשע"ו - 22:22 24/02/2016
גודל: א א א
המונים בהלווית אליאב גלמן היד (מועצה אזורית גוש עציון)
המונים בהלווית אליאב גלמן היד (מועצה אזורית גוש עציון)

בבית העלמין בכפר עציון החל מסע הלוויתו של אליאב גלמן ה' יקום דמו שנהרג הבוקר (רביעי) בפיגוע דקירה בצומת גוש עציון. ההלוייה נערכת כהלוויה צבאית בשל היותו רב סרן במילואים. בהלוויה משתתפים אלפים יחד עם חברי הכנסת מוטי יוגב והשר זאב אלקין.

אליאב גלמן הי"ד

בנימין שמאי, חמיו של אליאב הי"ד ספד: "חכם, גיבור, עשיר בשמחה, מכובד ומכבד. הראשון שנרתם לעזרה, קובע עתים לתורה הספר לא מש מידו. קשה לשכוח. קשה להשלים. שילבת. צבא עם תורה, צבא עם משפחה. לוחם נחוש. הפנימיות שבך והנחישות שבך. תתפלל על המנהיגים שהקב"ה יתן להם את העוז והתבונה לקבל את ההחלטות הנכונות בשביל עם ישראל. נפלת על תקומת העם. אסור שדם יהודי יהיה הפקר".

השר זאב אלקין ספד: "צומת הבנים, צומת הדמים, איזה מחיר שילמנו. הצומתהפך לסמל של האחיזה שלנו בחבל ארץ זה. חזרנו פעם אחר פעם. חיות טרף עם סכינים ביד. מי שעשה את הפיגוע הזה היום הוא מורה. איזה חינוך?זה החינוך שהם נותנים לילדים שלהם - לרצוח".

רענן, אחיו של אליאב: "אחי הצעיר אליאב, אני רוצה להודות לך שזכיתי ליות במחיצתך, אח מתוק.
את הסדר והארגון אתה הובלת. ידעת מה אתה רוצה.הייתה לך תפיסת עולם ומשנה סדורה.
הכבוד הוא של האומה. אליאב היה רוצה לראות את כולנו עם עוצמות.עם ישראל, רק באמצעות אחדות נעבור את המתקפה הזו שהחלה כבר לפני עשרות שנים".

איתמר, אחיו של אליאב: "אליאב, מה לא למדתי ממך. היית לי מודל לחיקוי. רציתי תמיד להיות כמוך. אתה אף פעם לא פספסת. אני זוכר שהייתי טועה, נזכרתי בפנים שלך והייתי חוש מה היית אומר לי אם היית פה. וידעתי לך זה לא היה קורה.היית הכי רציני בינינו בעניין הר הבית. היום בנינו עוד לבנה בבניין בית המקדש. אחיך הקטן".

הלווית אליאב הי"ד (אברהם וייס TPS)

דוד, אביו של אליאב ספד: "אהרון הכהן איבד שנים מבניו כדי לקדש את השם. ובכאב גדול אנחנו מקבלים את הקרבן ומבינים שגם אנחנו נבחרנו לשלם כדי לקדש שם שמים. אליאב לך לשלום ותנוח לשלום עם שאר מקדשי שם שמים".

אליאב הי"דבן 31, היה נשוי לרינת ואב לשני בנים, יאיר ויואב, בני5 ושנתיים. הוא היה קצין במילואים ביחידה לשיתוף פעולה של חיל האוויר. לפני מספר חודשים הוא סיים שירות צבאי בקבע ותכנן לפנות לעסוק בתחום הביטחון.אליאב היה גיסו של רס"ן בניה שראל הי"ד, מפקד סיירת גבעתי שנהרג במהלך הקרבות של "יום שישי השחור" ברפיח במהלך מבצע 'צוק איתן'.

המונים בהלווית אליאב גלמן היד (מועצה אזורית גוש עציון)

מכריו של אליאב מספרים על יהודי צנוע ובעל מידות שהתמסר לכל פרוייקט שלקח על עצמו.

אליאב עמד בטרמפיאדה לכיוון ירושלים בצומת גוש עציון, כשלפתע ערבי שהגיע מכיוון דרום התנפל עליו וניסה לדקור אותו.

זירת הפיגוע (דובורת כיבוי והצלה יו"ש)

חייל שהיה במקום הבחין במתרחש וירה לעבר המחבל. אחד הכדורים פגע בשוגג באליאב והוא נפצע באורח אנוש. אנשי ההצלה טפלו בו ופינו אותו בבהילות למרכז הרפואי שערי צדק תוך שהם מבצעים בו פעולות החייאה. משפחתו פנתה אל הציבור בבקשה להתפלל לרפואתו והציבור אכן התגייס לקיים תפילות באופן מיידי בכמה מוקדים, כמו גם הודעות שעברו בקבוצות הוואטסאפ וברשתות החברתיות, אך כעבור שעה קלה הגיעה משערי צדק הבשורה הקשה על מותו.

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד