בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

גירוש משפחות מחבלים: היועמ"ש פסל

בימים האחרונים העלו מספר שרים בליכוד הצעה, לפיה, יגורשו משפחות מחבלים לסוריה או לעזה, זאת בכדי למנוע פיגועים. ההצעה טורפדה

  • י"ט אדר תשע"ו - 12:27 28/02/2016
גודל: א א א
מנדלבליט (חיים צח, לעמ, באדיבות משרד המשפטים)
מנדלבליט (חיים צח, לעמ, באדיבות משרד המשפטים)

ישראל כ"ץ, שר התחבורה והמודיעין יזם הצעה בכנסת, לפיה, משפחות של מחבלים ערבים יגורשו מבתיהם לעזה או לסוריה. בכך, לדעתו, יפחתו הפיגועים והמוטיבציה של המחבלים תרד.

"אני מתכוון לפנות היום לחברי כנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה וליזום שינוי חקיקה של החוק הישראלי שלא מאפשר גירוש. התפקיד שלנו כממשלה הוא להציל חיים וגירוש משפחות המחבלים יצמצם את המוטיבציה של אותם קטינים לבצע את הפיגועים" אמר השר.

"אני בטוח שאחרי גירוש מספר משפחות בודדות ייפסק טרור היחידים והקטינים הזה. זו חובתנו. אנחנו נלחמים על הבית ותפקידנו לוודא שזה ייפסק", הוסיף.

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, פסל את היוזמה של שרי הליכוד בעניין גירוש משפחות מחבלים, כך פורסם בגלי צה"ל. מנדלבליט קבע כי הרעיון נוגד את המשפט הישראלי ואת הדין הבינלאומי ולכן אי אפשר לעשות דבר כזה. גורם שנכח בדיונים ציין כי בקרב השרים היתה תמיכה גורפת במהלך, ואלמלא חוות הדעת החד משמעית של היועץ הוא היה יוצא לפועל. למרות עמדת היועץ, שרים עדיין מעלים את ההצעה בראיונות פומביים.
תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד