בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

כמעט לינץ' בחיילים. האשם: ווייז

חוץ מהמחבלים הערבים, כמעט כל הגורמים הרלוונטים הואשמו בתקיפת החיילים בקלנדיה

  • אורי קירשנבום
  • כ"א אדר תשע"ו - 21:19 01/03/2016
גודל: א א א
חייל צה"ל בקלנדיה הלילה (דובר צהל)
חייל צה"ל בקלנדיה הלילה (דובר צהל)

מי שהציץ היום בערוצי התקשורת ואתרי החדשות יכול היה לחשוב שהטרור שארע הלילה בקלנדיה הופעל על ידי רובוטים. כל הגורמים שקשורים באיזה אופן לאירוע הוצגו כבעלי אחריות למתרחש, מלבד צד אחד: הפורעים הערבים.

החיילים שתעו בדרכם, המפקדים, הרכב ואפילו אפליקציית וויז זכתה לביקורת נוקבת. עד כדי כך הצליחה התקשורת, שחברת ווייז נאלצה לפרסם תגובה שככל הנראה לא היה מדובר בטעות של האפליקציה. "חברת ווייז מגיבה להאשמות נגדה", נכתב ב'וואלה'. אילו האשמות? כמובן. של 'וואלה'. כך עובדת הרי השיטה: מייצרים אווירת סערה ואז מדברים עליה.

(צילום מסך מynet)

חוץ מווייז יש אשם מרכזי נוסף באירוע החמור בקלנדיה. זה שאשם בכל אירועי הטרור הערבי: המצב הכלכלי. "צפיפות, עוני וסחר בנשק" (ynet), "בתחרות הלא רשמית בין מחנות הפליטים השונים בגדה ובירושלים על התואר 'מחנה הפליטים הקשה ביותר', או זה שהמצוקה בו היא הגדולה ביותר, בולטים מעל כולם שניים: שועפאט וקלנדיה" (וואלה).

ואולי קשה לבוא בתלונות לתקשורת אם שר הביטחון עצמו מדבר בצורה דומה: "אפליקציית הוויז שלחה את החיילים לקלנדיה. תגובה מהירה הובילה לכך שהם יצאו מהתקרית בשלום. נלמד את הכשלים. הלקח הוא שצריך לדעת לנווט עם מפה", אמר היום יעלון.

בנצי גופשטיין ארגון להב"ה, השווה בין הטרור בלקנדיה לאירוע של תקיפת ערבי בנתניה, אשר בגינו הוגשו היום כתבי אישום נגד כמה יהודים. "מעניין שלא מאשימים את הוויז שהביא אותם לנתניה", הוא כתב בעמוד הפייסבוק שלו.

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד