בע"ה כ"ג ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"להפסיק את ההכלה ולצאת להתקפה"

"לא רוצים לחשוב מה היה קורה. הילדים אמורים לצאת ברבע לשש ללימוד. נס גדול, אין מילים" אמרה אשתו של רועי הראל, פצוע הפיגוע בעלי הבוקר (ד'). "צריך לעצור את המסיתים, את ג'יבריל רג'וב. להפסיק את ההכלה ולצאת להתקפה"

  • כ"ב אדר תשע"ו - 11:39 02/03/2016
גודל: א א א
סריקות בישוב עלי (הלל מאיר TPS)
סריקות בישוב עלי (הלל מאיר TPS)

התרחישים איתם היינו יכולים להתעורר הבוקר סביב הפיגוע בגבעת היובל בעלי, יכולים להיות איומים. האירוע החמור שהסתיים בפצוע קל בלבד היה יכול להיגמר אחרת, כמו במקרים אחרים, אך ברוך ה' נמנע אסון.

תושייתו של רועי הראל, בעל הבית, שהצליח להדוף את המחבלים אל מחוץ לדלת ביתו ובכך להגן על אשתו וילדיו, ראויה לשבח. "התארגנתי לצאת לשירות מילואים" סיפר הראל בעודו מאושפז. "פתחתי את דלת הבית, ועל סף הפתח עומדים שני מחבלים עם הרבה רוע ושנאה בעיניים. מתחילים לתקוף אותי באלות עץ כבדות, מצליחים להיכנס הבייתה".

גבעת היובל, הבוקר (דוברות מוא"ז בנימין)

"אחרי כמה שניות הצלחתי להתעשת ולהדוף אותם, הם הגיעו כבר כמעט עד חדרי הילדים, הצלחתי להדוף אותם אל מחוץ לבית ולנעול את הדלת. ראיתי שיש משהו תקוע על סף הדלת וכשהגיעו כוחות הביטחון ראינו שהצלחתי לסגור את הדלת על סכין, למי שעוד יש ספקות לגבי הכוונות שלהם".

שירה, אשתו של רועי סיפרה על האירוע לסוכנות TPS: "הוא בלם אותם כאן, והמאבק היה סמוך לדלת כנראה. לא היו מילים מיותרות, הוא צעק לי ישר: "שירה, זה אמיתי, תתקשרי לרבש"ץ ותיכנסי לחדר". הרמתי טלפון לרבש"ץ ובינתיים הוא הצליח להדוף אותם. ניסים, ניסים, אין לתאר את גודל הנס הגדול שהיה כאן. הבנתי שגם אחרי זה מצאו עליהם עוד סכינים וציוד. רועי תפקד בקור רוח לא נורמאלי וניהל את האירוע מהתחלה עד הסוף".

"התעוררתי בחמש ורבע בבוקר כי הוא התארגן לצאת, ושמעתי רעש והמולה עד שהוא צעק לי. זו תחושה נוראית שמישהו נכנסו לתחום שלך. לא רוצים לחשוב מה היה קורה. הילדים אמורים לצאת ברבע לשש ללימוד. נס גדול, אין מילים".

"בשעת בוקר מוקדמת קבלנו הודעה מהישוב על אירוע ביטחוני שמתרחש בגבעת היובל" סיפר שילה אדלר, תושב גבעת היובל בשיחה עם הקול היהודי. "שני מחבלים חדרו את התלתלית של הישוב. הם עלו לשכונה והחלו לנפץ שמשות של מכוניות. רועי הראל בדיוק רצה לצאת מהבית והם התחילו לתקוף אותו, הוא הבריח אותם, ואחרי זה הם התחילו להסתובב בשכונה".

כוחות בגבעת היובל (דוברות מוא"ז בנימין)

"בשלב מסוים חברתי למח"ט שהגיע למקום. התחלנו לסרוק, ו-20 מטרים מאחורינו אנחנו שומעים יריות, לא חולפות כמה שניות והמחבל השני קופץ עלינו עם אלה וסכין, החיילים חסלו אותו מייד. זה יכול היה להיות פוגל 2. זו השעה שחבורת הילדים שאני לומד איתה מתכנסת בבית כנסת".

"קודם כל אנו מודים לה'. דבר שני קוראים לחזק את מרכיבי הביטחון, והדבר הכי חשוב זה קוראים להילחם בהסתה של ה"רשות הפלסטינית". גדר לא עוצרת אותם, צריך לעצור את המסיתים, את ג'יבריל רג'וב. להפסיק את ההכלה ולצאת להתקפה. חלק מהמבחני בגרות של ערביי הכפר זה להצית צמיגים בוערים על שביל הביטחון שלנו. כנראה זה קשור".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 17 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד