בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

כיצד הפכו פיגועי החדירה לשגרה

קטינים ערבים תופסים נשק קר ועולים לישוב הסמוך. פיגוע - גם בלי טעות בוויז

  • כ"ב אדר תשע"ו - 22:10 02/03/2016
גודל: א א א
הר ברכה, הערב (נדב גולדשטיין TPS)
הר ברכה, הערב (נדב גולדשטיין TPS)

אזמלים, סכינים, גרזנים ואלות. כך מבצעים נערים ערבים בני 16 ו-17 פיגוע דקירה בתוך היישובים.

אם בעבר הלא רחוק, חדירת מחבלים ליישוב הייתה דבר חריג ביותר, כעת ניתן לומר כי מדובר בתרחיש צפוי העלול להתרחש בכל רגע. הערב (רביעי) הוכרז על כוננות אביר לילה ב' (חשש חדירה) באזור יישובי גב ההר בשומרון וכן ביישובים ביתר עלית, כרמי צור, בת עין, מגדל עוז, מיצד ותקוע שבגוש עציון.

כמו כן, לרכזי הבטחון ביישובים הועברה הוראה להיות בכוננות ולוודא כי השומרים מכירים את האירועים האחרונים. על פי ההוראה, על השומרים לנעול את דלתות עמדת השמירה, להימצא בזוגות בלבד ולהימנע ממרחבים מבודדים.

זירת הפיגוע בעלי, הבוקר (הלל מאיר TPS)

פיגוע החדירה המשמעותי הראשון בתקופה האחרונה, התרחש בישוב עתניאל שבהר חברון. בחודש שעבר, הגיע המחבל בן ה-16 לפתח בית משפחת מאיר בישוב ודקר למוות את דפנה הי"ד, לעיני ילדיה. מיד לאחר מכן, שב לביתו, רחץ את ידיו מדמה של דפנה והתיישב לצפות בסרט עם בני משפחתו. למחרת חדר ערבי בן 16 לישוב תקוע שבגוש עציון ודקר את מיכל פרומן תושבת הישוב שנפצעה באורח בינוני.

מאז בוצעו מספר ניסיונות לחדור ליישובים, אך סוכלו ברוך ה'. במעלה אדומים נפצע בסוף השבוע שעבר מאבטח באורח אנוש, כאשר נדקר בידי ערבי שעבד במקום. היום זה חזר שוב. שלושה פיגועי חדירה ביום אחד. בשעות הבוקר המוקדם נמנע בדרך נס פיגוע גדול כאשר שני ערבים בני 17 שחדרו לישוב עלי איבדו ככל הנראה את האקדח בדרכם והסכין שניסו לנעוץ ברועי הראל, תושב הישוב אותו הכו באלות, נתקע בדלת הבית כאשר רועי הדף אותם החוצה. רועי פונה במצב קל לטיפול בירושלים.

סריקות אחר המחבל בעתניאל, לאחר רצח דפנה מאיר הי"ד (TPS)

הערב נדקרו שני חיילי צה"ל בחלקו המערבי של הישוב הר ברכה. החיילים נפצעו באורח בינוני וקל ופונו לטיפול במרכז הרפואי בלינסון בפתח תקווה. במקביל, סמוך לישוב יצהר נתפסו שני ערבים חמושים באזמלים וגרזנים שניסו לחדור לישוב מכיוון הכפר מדמא.

כמובן, לאחר הפיגוע וניסיון החדירה בשומרון הערב, הגיעו כוחות גדולים של משטרה לאזור הישוב יצהר בכדי למנוע פעילות 'תג מחיר'.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד