בע"ה י"ט ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

במשטרה מונעים מחאות מול אלוף פיקוד מרכז?

צעיר שהורחק בצו מנהלי מיו"ש התלונן במח"ש כי שוטרים ערכו על גופו חיפוש לא חוקי ועיכבו אותו ללא סיבה בעת שהגיע לביתו של אלוף פיקוד המרכז רוני נומה. עו"ד פילץ מחוננו: "מדובר בפגיעה בחופש הביטוי"

  • כ"ו אדר תשע"ו - 11:55 06/03/2016
גודל: א א א
צו מנהלי (יהודה פרל)
צו מנהלי (יהודה פרל)

עו"ד רחביה פילץ מארגון חוננו הגיש בסוף השבוע תלונה למח"ש בשמו של יוסף פריסמן, צעיר יהודי המורחק בצו מנהלי ללא משפט משטחי יהודה ושומרון, אשר טוען להתנכלות של שוטרים ממשטרת רמת גן, אשר חיפשו על גופו ועיכבו אותו שלא כדין.

האירוע התרחש ביום ד' האחרון שעה שהצעיר הגיע לשכונה בה מתגורר אלוף פיקוד המרכז רוני נומה ברמת גן.

כעבור זמן מה הגיעו למקום שני שוטרים ושאלו אותו למעשיו במקום. הצעיר הסביר כי הגיע למקום לבחון את סביבת ביתו של אלוף הפיקוד לצורך הגשת בקשה למשטרה לעריכת הפגנה בסמוך לביתו של האלוף, וזאת במחאה על צווי ההרחקה המנהליים שהוציא לצעירים יהודים, ואזלת היד שהוא מגלה בטיפול בטרור הערבי המשתולל.

את השוטרים ההסבר לא סיפק והם החליטו לערוך על גופו חיפוש בניגוד לחוק ובאמצע הרחוב לעיני כל. לאחר מכן טענו כי עומד נגדו צו הרחקה מהאזור, דבר שאינו נכון.

הצעיר שביקש כי החיפוש יערך במקום מוצנע, הסביר לשוטרים כי הוא מורחק מיהודה ושומרון ולא מרמת גן, אולם הם החליטו לעכבו לתחנת המשטרה, שם הוכנס לתא למשך כשעתיים וחצי שלאחריהן שוחרר ללא שנחקר או נאמר לו חשד כלשהוא.

בעקבות התנהלות השוטרים והפגיעה בזכויותיו של הצעיר, הגיש עו"ד פילץ תלונה למח"ש בה סקר את השתלשלות האירועים.

"התנכלות למרשי שרצה רק לארגן הפגנה מהווה פגיע ממשית בחופש הביטוי", כתב עו"ד פילץ למח"ש. "אבקשכם לטפל באירוע זה בכל חומרת הדין, ולמצות עם השוטרים הסוררים את הדין".

הכתבה באדיבות יח"צ

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד